Ekonomiassistent till DHL

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige

Trivs du med att själv driva din arbetsdag och ser dig själv som självgående? Har du dessutom erfarenhet av leverantörreskontra, fakturering och brinner för att ge god service då ska du söka tjänsten som ekonomiassistent på DHL Freight i Viared

Publiceringsdatum
2018-06-05

Om tjänsten
Som ekonomiassistent på DHL Freight kommer du få möjligheten att arbeta på ett globalt företag som ständigt utvecklas och söker efter förbättringar. Du kommer att jobba i ett kontorslandskap med ca 15 medarbetare varav 4 i ekonomigruppen. Som ekonomiassistent kommer du ha olika ansvarsområden så som leverantörreskontra, fakturering, lön och delta i den löpande bokföringen. Vidare kommer du ta fram underlag till avstämningar och rapporter samtidigt som du kommer sköta löpande ekonomisk administration. Till sist kommer rollen innebära stöttning mot resten av ekonomiavdelningen, och du kommer exempelvis vara delaktig i bokslutet.

I din roll som ekonomiassistent på DHL Freight kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Fakturering samt leverantörreskontra
• Vara delaktig i lönekörningar
• Ta fram material inför avstämningar och rapporter
• Allmän ekonomisk administration
Om dig
Vi söker dig som har minst gymnasial ekonomisk utbildning och har erfarenheter av liknande arbetsuppgifter. Framförallt bör du ha kunskaper kring löneadministration och erfarenheter av kund- och leverantöreskontra. Då du som ekonomiassistent kommer ha relativt breda ansvarsområden är det viktigt att du har en förståelse kring ekonomi och delar så som koncernredovisning, löpande bokföring och relevanta regler. Denna kunskapen kan du ha fått via utbildning eller erfarenhet. Mycket av arbetet hanteras i EXCEL och Hogia. Excel måste du ha goda kunskaper kring och har du tidigare jobbat i Hogia är detta meriterande. Till sist sker arbetet framförallt på svenska men det förekommer internationella kontakter då företaget är globalt.

Som ekonomiassistent är det viktigt att du är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt samtidigt som du har ett eget driv och är självgående. Även om du har kollegor är tanken att du ska ha ansvaret för dina egna arbetsuppgifter vilket ger dig möjligheten till att själv strukturera ditt arbete. På DHL är uppskattas egna initiativ och att bidra med ständiga förbättringar på arbetsplatsen är en del av arbetet.
Viktigt för tjänsten är:
• Noggrannhet, struktur och driv
• Breda kunskaper inom ekonomi, framförallt lön, bokföring och redovisning
• Flytande svenska samt goda kunskaper i engelska
• Tidigare arbetat Excel
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Om DHL
DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är "logistikbolaget för hela världen". DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 470 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning. DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 60 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. Våra kunder är viktiga för oss och varje kontakttillfälle som en kund har med DHL ska vara kopplad till en positiv känsla

Om anställningen
Tjänsten som ekonomiassistent är ett konsultuppdrag med start omgående. Till att börja med är uppdraget på 6 månader, men uppdraget är långsiktigt och goda möjligheter till att få fast anställning hos DHL finns. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
* Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

* Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.

* Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Isak Ahlvik via 0736 84 77 62

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Ekonomiassistent, DHL, DHL Freight, Logistik, Ekonomi, Bokföring, Löneadministration, Hogia, Excel, Adecco

Varaktighet, arbetstid
Heltid Dagtid Löpande

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-07-04
Ange följande referens när du ansöker: ref-26567
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Isak Ahlvik

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Lilla Brogatan 34
50335 BORÅS

Kontorsadress
Lilla Brogatan 34

Jobbnummer
4186867

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: