Ekonomiassistent till deltidsuppdrag omfattning 50-75%
SJR AB Konsultverksamheten / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SJR AB Konsultverksamheten i Stockholm,
Solna,
Danderyd,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans.
Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 200 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö
och Göteborg.
Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är
noterat på First North-listan.
Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.
Ekonomiassistent till deltidsuppdrag
SJR söker för kunds räkning en ekonomiassistent till ett deltidsuppdrag om 50-75 %. Uppdraget beräknas börja 10/8 och pågår fram till december med eventuell möjlighet till förlängning. Det kan komma
att bli aktuellt med introduktion v. 25 el 26. För rätt person finns möjlighet till fast anställning. Vår kund sitter i mycket fina lokaler i närheten av Karlaplan. Det är en mindre ekonomiavdelning
där du kommer att dela rum med ekonomiansvarig på företaget.
Publiceringsdatum2009-04-22Dina arbetsuppgifterSom ekonomiassistent hos vår kund kommer du att arbeta med:
Leverantörsreskontran
• Bokföring av fakturor i SPCS
• Periodisering av fakturor
• Betalning av leverantörsfakturor
Löpande bokföring
• Reseräkningar, Eurocardfakturor, ombokningar m.m
Anläggningsregistret
• Lägga upp nya inventarier i anläggningsregistret
Behjälplig vid månads- och årsbokslut
• Avstämningar; likvida medel, balanskonton, leverantörsreskontran, interimskonton,
• Utredning av differenser
• Uppbokning av upplupna räntor och övriga interimsposter
• Kontoanalyser
Kundreskontran
• Utföra krediteringar av kundfakturor enligt underlag
Du kommer även att få ansvara för posthanteringen, beställning av kontorsmateriel, ta hand om besökare, etc.
Lämplig bakgrund
För att söka en konsultroll som ekonomiassistent bör du ha;
• gymnasieekonomisk utbildning eller högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande.
• ha minst 2 års relevant arbetslivserfarenhet inom ekonomiadministrativt arbete, goda kunskaper i Excel, engelska och förståelse av ekonomisystem.
• har du erfarenhet av att ha jobbat med kund- eller leverantörsreskontra på större bolag är det meriterande.
I denna roll bör du vara noggrann, strukturerad och älska att jobba med siffror.
Till den här specifika rollen är det samtidigt mycket meriterande om du har erfarenhet från avskrivningar.
Övrig informationVill du ansöka till tjänsten se nedan. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Rekryteringskonsult Linda Nilsson på tfn 08-407 55 19. Urval och intervjuer kommer att ske
löpande. Om Du inte vill ansöka till just denna tjänst kan du lägga in ditt CV via
www.sjr.se och bli sökbar i vår databas. Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningDeltid 50-75%
ErsättningFast timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-05-10
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktLinda Nilsson, +46 8-407 55 19
FöretagSJR AB Konsultverksamheten
AdressSJR AB Konsultverksamheten
Box 7420
10391 STOCKHOLM
Jobbnummer 437524
Observera att sista ansökningsdag har passerat.