Ekonomiassistent till dansk reskontra
SJR AB / Ekonomiassistentjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SJR AB i Mölndal,
Göteborg,
Kungsbacka,
Lerum,
Kungälv eller i
hela Sverige SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 500 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg.
Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North-listan. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef- och specialistnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.
För kunds räkning söker vi en ekonomiassistent som kommer att arbeta mot Danmark. Behovet är omgående och uppdraget löper under sex månader. För rätt person finns det där efter möjlighet till anställning hos kunden. Vår kund sitter i mycket trevliga lokaler i Mölndal.
Vad innebär rollen? I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta med bolagets danska kund- och leverantörsreskontra. Vidare ingår löpande bokföring, kontakter med myndigheter och kunder, avstämningar i samband med månadsbokslut samt momsredovisning och rapportering till Danmark.
Vem söker vi? Vi söker dig med relevant utbildning och erfarenhet av likande roll. Vi ser gärna att du har en förståelse för lagerredovisning och har du tidigare arbetat mot Danmark är det ett plus. Du har goda kunskaper i Excel och är trygg i engelska i tal och skrift.
Välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande så skicka oss din ansökan snarast . Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att ringa Amanda Karlsson på 031-333 54 88.
Konsult hos SJR Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/Tillsvidare Tillsvidare
Publiceringsdatum2016-12-23ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAmanda Karlsson +46 313335488
FöretagSJR AB
AdressSJR AB
Box 7420
10391 Stockholm
KontorsadressHumlegårdsgatan 20, 4tr
Jobbnummer 3232653
Observera att sista ansökningsdag har passerat.