Ekonomiassistent till Corenso Svenska AB i Bäckefors, Dalsland

Experis Finance Huvudkontor / Ekonomiassistentjobb / Bengtsfors
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Bengtsfors, Dals-Ed, Åmål, Mellerud, Årjäng eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Bengtsfors, Åmål, Färgelanda, Grums, Strömstad eller i hela Sverige

Corenso består av 3 kartongbruk och 12 hylstillverkningsenheter runt om i Europa, Nordamerika och Kina. Våra kartongbruk i Björneborg, Finland, Saint Seurin sur l'Isle, Frankrike och Wisconsin Rapids, USA tillverkar ett brett sortiment av returfiberbaserad kartong och levererar råvaror både till egna hylstillverkningsenheter och till externa kunder. Majoriteten av våra kunder för hylsor finns framförallt inom pappers- och kartongindustrin samt inom segmentet flexibla förpackningar.

Corenso Svenska AB är den ledande tillverkaren i Sverige av kartonghylsor till pappersindustrin i Sverige och Norge. Våra anläggningar i Bäckefors (Dalsland) och Mohed (nära Söderhamn) sysselsätter tillsammans 50 personer och producerar årligen 24 tusen ton hylsor.

Corenso är ett dotterbolag till det finska förpackningsmaterialföretaget Powerflute.

www.corenso.com och www.powerflute.com

Rekryteringen görs i samarbete med Experis.

Är du ung, har en civilekonomutbildning eller motsvarande och är redo för att ta nästa steg i din karriär? Vi söker nu en Ekonomiassistent som kommer arbeta med allt från löner till ekonomistyrning på våra tre enheter Corenso Svenska, Bäcke Emballage och Mohed Emballage.

Publiceringsdatum
2015-03-10

Dina arbetsuppgifter
Som Ekonomiassistent kommer du att arbeta med

• Rapportering
• Sammanställning och förberedelser för bokslut
• Avstämningar
• Kundreskontra
• Leverantörsreskontra
• Lagerinventering
• Löneberedning
• Redovisningsarbete
• Stöd till ekonomiansvarig
• Övriga kontorsadministrativa uppgifter

Tjänstens placering är i Bäckefors och du rapporterar till Ekonomiansvarig.

Vem är du?
Vi söker dig som har en ekonomutbildning motsvarande minst högskola och en vilja att utvecklas och skapa en karriär. Dina kunskaper i svenska och engelska (koncernspråk) är mycket goda i både tal och skrift, andra språk är meriterande. Du har god datorvana och behärskar MS Office och då främst Excel mycket väl. Erfarenhet av SAP är meriterande.

Som person är du utåtriktad, har en god samarbetsförmåga och är duktig på att kommunicera. Du tar egna initiativ, har ett prestigelöst förhållningssätt till din omgivning och en hög social kompetens. Vidare gillar du att ha många arbetsuppgifter igång samt är strukturerad, noggrann och ansvarsfull. Du har lätt för att uppmärksamma vad som behöver göras och tar dig gärna an arbetsuppgifter.

Kontaktperson för detta jobb
Du söker tjänsten via länken på denna sida med registrerat och uppdaterat CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 6/4.

Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Petra Sivefäldt på telefon 0730-77 49 06.

Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-04-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Petra Sivefäldt 0500-38 14 37

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2198967

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: