Ekonomiassistent till Connected Wind Services

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige

Vill du bli en del av en växande, ambitiös, global organisation med en vänlig, stödjande och mycket professionell atmosfär? Connected Wind Services är en modern arbetsplats där vi uppskattar de anställdas kompetens och utveckling och där alla medarbetare är aktivt involverade i att hjälpa företagets kunder. Nu finns en möjlighet och bli en del av teamet! Läs mer.

Publiceringsdatum
2020-06-16

Om tjänsten
Som ekonomiassistent på Connected Wind Services kommer du att arbeta i ett internationellt och snabbt växande bolag. Företaget är en global oberoende tjänsteleverantör med mer än 30 års erfarenhet av att förbättra utvecklingen av vindkraftverk, företag och samhället i en sammankopplad värld.

I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta med varierande uppgifter som bland annat innefattar kund- och leverantörsreskontra, in- och utbetalningar, löpande bokföring, förberedande inför bokslut, avstämningar samt övriga administrativa uppgifter som rör det ekonomiska arbetet. En stor del av arbetet sker på engelska, du behöver därför vara bekväm i engelska såväl som svenska.
Arbetsplatsen ligger i Falkenberg där du tillsammans med ca 15 kollegor på plats och ytterligare några runt om i landet. Du arbetar kontorstid, med möjlighet till flex.

Om dig
Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning i ekonomi samt några års erfarenhet i en liknande roll. Du har god förståelse för ekonomiarbetet samt generellt god systemvana. Som person är det viktigt att du är strukturerad, noggrann och har lätt för att prioritera. Du bör också känna igen dig som en person som trivs i en dynamisk roll där det kan tillkomma nya arbetsuppgifter efter hand. Det är meriterande, men inget krav, om du har arbetat i systemet Navision sedan tidigare.

Viktigt för tjänsten är:
• Tidigare erfarenhet av arbete med ekonomirelaterade uppgifter
• God systemvana
• Lätt för att ta dig an nya uppgifter
• Goda kunskaper i svenska och engelska
• Att du som person är noggrann, nyfiken och strukturerad

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten är ett föräldrarvikariat med start i mitten av augusti 2020 och löper ett år framåt. Initialt är tjänsten på 80% med förhoppning om att bli 100% efter ett tag. Det är ett konsultuppdrag där du får anställning hos Adecco Sweden. Tjänsten ska tillsättas snarast, rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden så vänta inte med din ansökan. Bifoga CV och personligt brev.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Hanna Bonli - 0736-847773/hanna.bonli@adecco.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Dagtid/1 års vikariat

Ersättning
Fast lön/Friskvårdsbidrag

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-07-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Adecco Sweden AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-32675".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Jobbnummer
5265825

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: