Ekonomiassistent till city

Experis Finance Huvudkontor / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Till stort och etablerat bolag med kontor centralt beläget i city söker vi nu omgående en ekonomiassistent. Du kommer bli anställd av Experis och uthyrd till kund med detta som ditt första uppdrag.

Publiceringsdatum
2015-12-28

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med leverantörsreskontra, främst omkostnadsfakturor men till viss del även matchning mot inköpsorder. I arbetsuppgifterna ingår löpande arbete med leverantörsfakturor, t ex att skanna och registrera leverantörsfakturor, säkerställa att fakturorna hanteras enligt interna och externa krav och inom utsatta tidsramar samt att ge god service gentemot organisationen.

Vem är du?
Vi söker dig som är gymnasieekonom eller har läst en YH-utbildning inom ekonomi med ett par års erfarenhet inom området, gärna från flera olika organisationer. Du har goda kunskaper om flödet för e-fakturor och har arbetat med såväl omkostnadsfakturor som matchningsfakturor. Vi ser gärna att du har erfarenhet och intresse av att arbeta med utveckling av arbetsuppgifter och rutiner. Du har kunskaper i Excel och har erfarenhet av att arbeta i större affärssystem.
För att lyckas i rollen är du noggrann, ansvarsfull, strukturerad, flexibel och initiativrik. Det är viktigt att du trivs att arbeta i grupp och att du agerar på ett prestigelöst och smidigt sätt.

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi på Experis hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många attraktiva företag och kan öppna dörren till intressanta och spännande uppdrag.

Som resurskonsult hos oss får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också.

Kontaktperson för detta jobb
Är du personen vi söker är du välkommen att söka tjänsten via länken nedan. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta Agneta Lund på telefon 08-736 28 74.

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Agneta Lund 08-736 28 74

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2595088

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: