Ekonomiassistent till Cash Management

PBK Outsourcing AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PBK Outsourcing AB i Stockholm, Jönköping eller i hela Sverige

PBK är ledande leverantör inom outsourcing av ekonomiprocesser. Våra tjänster bildar tillsammans ett helhetskoncept som ger uppdragsgivaren tillgång till en -helt eller delvis - outsourcad ekonomifunktion. Spetskompetensen ligger inom de tre delprocesserna; Kundreskontra - från fakturering till betalning, Leverantörsreskontra - från inköp till utbetalning samt Löner från tidrapport till insättning på konto, vilka kan knytas samman till en helhet med tjänsten Redovisning. Verksamheten startade 1992 med inkassoservice. Idag levererar vi hela ekonomifunktioner till företag i Sverige, Norge och Holland. Vi har närmare 100 medarbetare varav ett drygt tiotal utomlands. Våra kunder utgörs av medelstora och stora företag i alla branscher. PBK ägs av Pretax Oy, ledande leverantör inom outsourcing av ekonomiprocesser i Norden med etablering även i Baltikum och Ryssland.

Publiceringsdatum
2011-07-13

Dina arbetsuppgifter
Cash Management gruppen består idag av 5 personer och ingår i affärsområdet Outbound Invoices. Gruppen hanterar och ansvarar för alla klienters betalningsflöden med tillhörande bankkonton för Kundreskontra- och Inkassotjänsten i Sverige, Norge, Finland och Danmark. I din tjänst som ekonomiassistent kommer du att arbeta löpande med bokföring, avstämningar samt in- och utbetalningar. Du kommer även att vara delaktig i att utveckla processer för betalningshanteringen.

Kompetenser
• Goda bokföringskunskaper
• Erfarenhet av avstämningsarbete
• Goda kunskaper i Excel
• Svenska är ett krav liksom god engelska i tal och skrift

Dina personliga egenskaper
Vi tror att du är en ansvarsfull, positiv, kreativ och initiativrik person som klarar av att hantera stora volymer under eget ansvar. Det är viktigt att du trivs med att arbeta i team, är stresstålig samt drivs av ansvaret att utveckla ditt eget ansvarsområde.
Arbetstid/ Varaktighet
Heltid, tillsvidareanställning som föregås av 6 månaders provanställning.
Arbetstid 08.00 till 17.00 med flextid 07.00 - 09.00 samt 16.00 - 18.00.

Övrig information
Du ges möjlighet att växa i en utvecklingsstark organisation som idag är internationell med engelska som koncernspråk. Du kommer att arbeta i fräscha lokaler på Dalagatan vid Norrtull och ha nära till det mesta. Vi har nära ut till E4:an samt goda förbindelser med buss. Vilka förmåner vi erbjuder berättar vi gärna mer om vid en intervju.
Välkommen med din ansökan före den 16:e augusti 2011 i form av ett personligt brev samt ditt CV till arbete@pbk.se . Märk din ansökan med "PBK Ekonomiassistent CM". Eventuella frågor om tjänsten mailas till samma adress.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Provanställning 6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-08-16
Telefonförsäljare/annonsförsäljare undanbedes.
Ansökan kan skickas till e-postadress: arbete@pbk.se

Företag
PBK Outsourcing AB

Adress
PBK Outsourcing AB
Box 1126
11181 STOCKHOLM

Kontorsadress
Dalagatan 100
Stockholm

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08 50611600
Faxnummer: 08-50611616
E-postadress: arbete@pbk.se

Jobbnummer
984914

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PBK Outsourcing AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PBK Outsourcing AB: