Ekonomiassistent till B2B IT-Partner

2Complete AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2016-12-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent till B2B IT-Partner" (publicerad 2017-01-13) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos 2Complete AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-12-20

Arbetsuppgifter
I din roll som ekonomiassistent kommer du arbeta med kundreskontra, fakturering, påminnelser, inbetalningar och vid behov hjälpa till med leverantörreskontra. Du hanterar även frågor från företagets kunder gällande fakturor och inbetalningar. Lönehantering sköts externt.

Detta är ett vikariat på minst ett år, med goda möjligheter för anställning hos kund.

Om företaget
B2B IT-Partner har funnits sedan 2004 och är idag en snabbt växande IT-återförsäljare och systemintegratör. Affärsidén bygger på att ha en kundnära säljorganisation med mycket hög produktkompetens. Bland kunderna finns allt från småföretag, som får heltäckande stöd inom IT, till myndigheter och stora koncerner, som köper volymprodukter. Som ett kvitto på sin framgång har B2B IT-partner har upprepade gånger fått ta emot utmärkelsen Gasell från Dagens Industri, senast i år 2016. De sitter nya fina lokaler mitt i Solna Business Park.

Profil
Vi söker dig som har möjlighet att starta omgående och som tidigare har arbetat på ekonomiavdelningen hos ett litet eller medelstort företag. Du är minst ekonom på gymnasienivå.

Då mycket kommunikation sker med företagets kunder om faktureringsfrågor är du självklart flytande i tal och skrift i svenska och engelska.

Meriterande egenskaper:
• Erfarenhet av Navision
• Erfarenhet av kontering och bokföring (debet & kredit)

Du har eget driv och kan se vad som behöver göras i olika situationer och med olika uppgifter. Du är reflekterande och självgående med stor initiativförmåga. För dig är struktur och ordning och reda naturligt. Du representerar företaget utåt när du har kontakt med företagets kunder så vi söker dig som är social, glad och trevlig och uppskattar kundmötet.

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då intervjuer sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryteringskonsult Margareta Meek på telefon 070-942 59 95 alt. margareta.meek@2complete.se

Om 2Complete

2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang, är professionella och har en passion för personal. Det är viktigt för oss att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekrytering eller bemanning. Det ska vara enkelt att arbeta med oss. Vi tillsätter tjänster inom hela tjänstemannaområdet från juniora tjänster till chefer- och specialister.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-06
Ange följande referens när du ansöker: 813
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Margareta Meek margareta@2complete.se

Företag
2Complete AB

Adress
2Complete AB
Sveavägen 33
11134 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 33, Stockholm

Jobbnummer
3224086

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från 2Complete AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos 2Complete AB: