Ekonomiassistent till Atrium Ljungberg
Atrium Ljungberg / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Atrium Ljungberg i Stockholm,
Uppsala,
Västerås,
Nacka,
Göteborg eller i
hela Sverige Atrium Ljungberg är ett av Sveriges största börsnoterade fastighetsbolag. Vi äger, utvecklar och förvaltar fastigheter med fokus på att skapa attraktiva och hållbara stadsmiljöer där människor vill leva, arbeta och vistas - idag och i framtiden. Vi finns där Sverige växer; i Stockholm, Uppsala, Göteborg och Malmö, där vi förvaltar våra områden med egen kompetent och engagerad personal. Tillsammans med kunder, kommuner och andra samarbetspartners får vi platser att utvecklas och växa i enlighet med vår vision - Alla vill leva i vår stad.
Är du en engagerad och noggrann ekonomiassistent som verkligen tycker om att arbeta med kund- och leverantörsreskontra? Se hit! Nu söker vi en Ekonomiassistent till vår ekonomiavdelning med placering på vårt fina huvudkontor i Sickla!
Huvudsakliga ansvarsområden
Som Ekonomiassistent kommer du tillsammans med din kollega att ansvara för leverantörs- och kundreskontran för koncernens samtliga bolag. Ni arbetar tillsammans för att säkerställa en kvalitativ och effektiv process och flöde av kund- och leverantörsfakturor.
Du kommer exempelvis att:
• Sköta inskanning av leverantörsfakturor
• Följa upp, hantera avvikelser och lösa eventuella problem i fakturaflödet
• Kontering av fakturor samt göra leverantörsbetalningar
• Sköta kundfakturering och betalningsuppföljning
• Göra kontoavstämning vid bokslut
• Ansvara för att kund- och leverantörsregistren innehåller korrekt information och är uppdaterade
• Bistå med diverse utredningar och analyser kopplade till vår reskontra
• Kontinuerligt delta i och driva utvecklingen av effektiva flöden och förbättrade rutiner
Du välkomnas till en ekonomiavdelning som består av totalt 15 personer varav sju personer ingår i redovisningsteamet. Du rapporterar till vår redovisningschef Isabel.
Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig som är gymnasieekonom eller motsvarande samt har några års erfarenhet som ekonomiassistent där du har arbetat med kund- och leverantörsreskontra. Du har god datavana och har med fördel arbetat i Agresso eller liknande affärssystem.
Du har god förståelse för redovisning och vi ser gärna att du har erfarenhet av fastighetsbranschen.
Publiceringsdatum2019-04-29Dina personliga egenskaperSom person söker vi dig som är noggrann och strukturerad samt har förmågan att självständigt driva ditt arbete framåt. Du är även en social och engagerad person som tycker om att samarbeta med andra. Du vill leverera ett arbete av hög kvalitet och har även ett stort systemintresse. Är du även en person som gärna kommer med nya idéer och förbättringsförslag? Toppen, det uppskattar vi!
Våra värderingar är viktiga för oss så vi söker dig som stöder våra värdeord långsiktighet, samverkan, pålitlighet och innovativt tänkande. I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Ansökan
Vi ser fram emot din ansökan med CV och personligt brev senast 19/5-2019. Vi kommer att behandla ansökningar löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta inte med din ansökan utan skicka in din ansökan redan idag!
Vi tar inte emot ansökningar via e-mail men om du önskar mer information eller har frågor om tjänsten, vänligen kontakta HR Business Partner Emelie Gustafsson på
emelie.gustafsson@al.se.
Vi ser fram emot din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAtrium Ljungberg
AdressAtrium Ljungberg
Smedjegatan 2C
13104 Nacka
KontorsadressSmedjegatan 2C
Jobbnummer 4758086
Observera att sista ansökningsdag har passerat.