Ekonomiassistent till Aritco Lift

TNG Group AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos TNG Group AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Aritco i Järfälla söker en ekonomiassistent till kundreskontra som vill jobba i en självständig roll och mot en global marknad.

Gillar du att jobba som ekonomiassistent och har ett extra öga för kundreskontra? Tycker du om att arbeta med eget ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt? Trivs du i en utåtriktad och varierad roll? Då kan du vara den vi söker! Aritco söker nu sin nästa kollega till deras kontor i Järfälla, Stockholm. Välkommen med din ansökan!

Ditt anställningserbjudande

Som ekonomiassistent hos Aritco kommer du till ett företag med stor fokus på uppsatta verksamhets- och resultatmål där en av dessa är att bli en av Sveriges bästa arbetsplatser.

Aritcos ekonomifunktion strävar efter att vara en integrerad, proaktiv och naturlig del av Aritcos affär. Ekonomifunktionens huvudansvar är att tillhandahålla fullständiga, korrekta och aktuella underlag och värden till Aritcos ledning, ägare samt bistå organisationen med service inom sitt område. Vi strävar efter ständig utveckling och förbättring och arbetar med kontinuerlig processförbättring för att nå operativ effektivitet.

Vi erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag, bonus, förmåner via Benify och ser flexibla arbetstider som en självklarhet för work life balance.

"Inom 3 år vill vi vara en av Sveriges Bästa Arbetsplatser och som ett steg på vägen har vi flyttat in i toppmoderna aktivitetsbaserade lokaler i Veddesta/Barkarby. Här finns förutom ändamålsenliga platser för alla typer av möten och arbete även ett helt nytt gym och en rad andra roliga aktiviteter. Vi erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag, förmåner via Benify och ser flexibla arbetstider som en självklarhet för work life balance." /Aritco

Publiceringsdatum
2022-05-03

Arbetsuppgifter
* ansvara för kundreskontran inkl. viss fakturering samt påminnelse- och inkassohantering
* ansvara för förskottshantering samt kredit- och riskbedömningar, inkl. bevakning av limiter
* kontoavstämningar
* myndighetsrapportering, t.ex Skatteverket, SCB
* övriga uppgifter relaterade till kundreskontran

Värt att veta

Du kommer vara en del av ett kompetent team på 3 personer bestående av en redovisningsekonom, en ekonomiassistent med ansvar för leverantörsreskontra och en med ansvar för kundreskontra. Samtliga rapporterar till redovisningschefen. Rollen innebär ett brett samarbete och många kontaktytor både internt och externt. Eftersom en stor del av Aritcos hissar exporteras till länder utanför Sverige, bland annat till flera länder i Europa, Asien och Mellanöstern, kommer du i din roll samarbeta med Aritcos globala säljare och partners såväl i Sverige som i övriga världen.

Tjänsten är placerad på Aritcos fina och moderna huvudkontor i Järfälla och är en heltidstjänst med start så snart rätt person kan vara på plats. Arbetstiderna är 08.00-17.00 måndag till torsdag och 08.00-16.00 på fredagar med chans till flexibilitet och visst distansarbete.

Våra förväntningar

Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning inom ekonomi, har erfarenhet av arbete som ekonomiassistent och som känner dig trygg att jobba med kundreskontra. För att självständigt kunna driva arbetet framåt ser vi att du har tidigare erfarenhet från att ha jobbat med viss kreditbedömning och riskhantering. Då en del av arbetsuppgifterna är att skapa analyser och rapporter ser vi att du är analytisk och tycker om att jobba med felsökning och problemlösning. Du jobbar självständigt och kan samtidigt gå in och stötta teamet när det behövs. Vi ser att du har goda kunskaper i olika ekonomisystem och i Excel. Du har god systemvana och har du tidigare erfarenhet av Navision är det meriterande.

Du får en introduktion i början av anställningen men förväntas komma in relativt snabbt i rollen och självständigt genomföra dina arbetsuppgifter, självklart i nära samarbete med övriga kollegor. Då du kommer att ha många olika kontaktytor på ett globalt plan, ser vi att du är serviceinriktad samt kommunicerar obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska.

Intresserad?
I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Tng Group AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Tng Group AB (org.nr 556648-2781), https://www.tng.se/

Arbetsplats
TNG Group AB

Kontakt
Affärsansvarig Rekryterare
Dana Jennerström
0721-81 27 44

Jobbnummer
6599719

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från TNG Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos TNG Group AB: