Ekonomiassistent till Ahréns åkeri i Södertälje

Performiq AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Performiq AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

PerformIQ

Om PerformIQ
PerformIQ är ett bemannings- och rekryteringsföretag som tror att de bästa jobbkandidaterna i Sverige har varit aktiva inom en idrott eller föreningslivet. Alla vi anlitar från receptionister till toppledare, har jobbat stenhårt för att nå ett mål. Antingen på elitnivå eller på hobbybasis. Föreningslivet gör något med en människa. Vi kallar det den tysta skolan. För mer information besök www.performiq.se

Tjänstebeskrivning
PerformIQ söker för kunds räkning en ekonomiassistent till Ahréns åkeri i Södertälje. Uppdraget förväntas starta 1 september och löpa på under sex månader till att börja med, möjlighet till förlängning och övertag av kunden finns eventuellt för rätt person.

Ahréns åkeri är verksamma i transportbranschen och är ett familjeföretag som idag har cirka 190 anställda, varav sex av dessa är tjänstemän på kontoret och resterande är chaufförer. Vår kund är en seriös aktör med samarbeten och avtal med ett flertal stora och välkända logistikföretag.

Beskrivning av arbetsuppgifter:
Som ekonomiassistent på Ahréns åkeri arbetar du i nära samarbete med ekonomichefen, du förväntas kunna arbeta med vanligt förekommande arbetsuppgifter för en ekonomiassistent, såsom:

• Kontering och registrering av leverantörsfakturor
• Betalningar
• Fakturering
• Inbetalningsregistrering
• Påminnelse och kravhantering
• Avstämningar & utredningar avseende både kund- och leverantörsreskontran
• Posthantering
• Arkivering

I denna tjänst förväntas du även hjälpa till där du behövs för stunden. Tjänsten kan komma att utvecklas med tiden och du kan få mer ansvar och andra arbetsuppgifter under uppdragets gång.

Krav på person
För att vara rätt person för detta uppdrag ser vi att du har en ekonomiutbildning och/eller motsvarande arbetslivserfarenhet för att självständigt kunna arbeta med ovanstående arbetsuppgifter. Det är ett krav att du har erfarenhet av arbete med bokföring och att du minst har grundläggande kunskaper i Excel. Har du kunskaper i Visma Business är det meriterande, men inte ett krav.

Som person ser vi att du är en lagspelare som är öppen och hjälpsam och ser till hela gruppens prestation. Vidare är du dedikerad och ser inga problem i att arbeta mot korta deadlines, och du har en förmåga att kunna prioritera dina arbetsuppgifter. Vi ser även att du är ansvarsfull och vågar ta för dig, men även vågar fråga eller påpeka om något ser konstigt ut.

Vi värderar dina egenskaper högt och den personliga lämpligheten kommer vara avgörande vid tillsättningen av denna tjänst. Vi ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet, ange vilken idrott du har utövat och på vilket sätt det har påverkat dig som person.

Start: 1 september
Omfattning: Heltid
Arbetstid: 8:00-17:00
Plats: Södertälje

Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ, men arbeta ute hos Ahréns åkeri. Eventuella frågor besvaras av Åsa Almgren, Rekryteringskonsult, på 073-535 75 14. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande.

Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2013-05-21

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-08-31
Ange följande referens när du ansöker: 718
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Åsa Almgren 073-353 75 14

Företag
PerformIQ AB

Adress
PerformIQ AB
Birger Jarlsgatan 34
11429 Stockholm

Jobbnummer
1559789

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Performiq AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Performiq AB: