Ekonomiassistent till Affärsstöd/Helpdesk hos Skanska

Ogunsen AB (publ) / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2023-10-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent till Affärsstöd/Helpdesk hos Skanska" (publicerad 2023-10-03) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ogunsen AB (publ) i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

SJR tillsätter nu en driven ekonomiassistent till Affärsstöd/Helpdesk hos Skanska, ett börsnoterat byggbolag med kontor på Kungsholmen.

Uppdraget är med start under oktober och är inledningsvis på 6 månader med anställning hos SJR och chans till förlängning alternativt anställning hos Skanska därefter.

Till denna roll letar vi efter dig som är lika intresserad av ekonomi som du är av att ge kundservice i världsklass.

Helpdesk Ekonomi är en del av Skanska Affärsstöd, ett Shared Service Center, som supporterar samtliga bolag inom Skanskakoncernen i Sverige med ca 8 000 anställda. Vi levererar högkvalitativa tjänster inom kund- och leverantörsreskontra, utläggshantering m.m. På avdelningen arbetar ca 50 medarbetare fördelat på fyra grupper; Leverantörsreskontra, Bank & betalningar, Kundreskontra samt Helpdesk Ekonomi.

Publiceringsdatum
2023-10-02

Om tjänsten
Vill du vara med och bidra till att ge utmärkt service till både Skanskas kunder, leverantörer och egna medarbetare?

Helpdesk Ekonomi erbjuder service och support inom vårt omfattande tjänsteutbud för alla medarbetare på Skanska samt även till våra externa leverantörer och kunder.

Rollen som Helpdeskmedarbetare passar dig som vill få en bred kompetens inom hela ekonomiområdet då supporten spänner över samtliga ekonomiprocesser. Vi letar efter dig som ständigt vill utvecklas som person och vill arbeta smartare.

I rollen inom kundtjänst / helpdesk kommer du bland annat att:

• Besvara inkommande samtal och hantera ärenden rörande ekonomi.

• Guida och supportera den interna verksamheten i systemen vad gäller t.ex. utlägg

• I kontakt med externa parter, kunder och leverantörer hanterar du frågor gällande t.ex. fakturor.

Vem är du?

Som ekonomiassistent hos oss tror vi att du är i början av din karriär och har du en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande. Du har tidigare arbetslivserfarenhet från kundservice eller en helpdesk. Eftersom Helpdesk är första kontakten för våra interna och externa kunder är det viktigt att du ser värdet i att vara pragmatisk och serviceinriktad. Kundnöjdheten är A och O för oss. Du har god social kompetens och är duktig i att uttrycka dig både i tal som skrift.

Det är viktigt att du ser dig som en viktig kugge i ett större maskineri. Att bidra till teamet och dess framgång ser du därför som en självklarhet. Arbetstelefonen är ett av dina två främsta verktyg, så för att trivas i rollen behöver du känna att dialoger med kunder och dina kollegor ger energi.

Du är intresserad av kommunikation och vill ständigt arbeta för att förfina dessa kunskaper. Vidare är det viktigt att du är lösningsfokuserad och flexibel i ditt arbetssätt. Helpdesk arbetar i samtliga ekonomisystem, vilket kräver att du har stor systemvana och lätt för att lära. Med en trevlig och positiv ton kommer man längre i livet så vi söker dig som har en glad och varm personlighet.

Så ansöker du
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-10-30.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ogunsen AB (publ) (org.nr 556443-2929), http://www.sjr.se/

Arbetsplats
SJR

Jobbnummer
8156046

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ogunsen AB (publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ogunsen AB (publ):