Ekonomiassistent till Advania

Bravura Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Publiceringsdatum
2023-04-21

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Advania har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Advania en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv. Läs mer om vad det innebär att vara konsult på Bravuras hemsida.

Om företaget
Advania gör det enkelt att växa med IT och erbjuder kundunika IT-lösningar med mätbara resultat till företag, offentlig verksamhet och myndigheter i hela Sverige. De är en helhetsleverantör som erbjuder kompletta IT-lösningar, skräddarsydda efter varje unikt kundbehov. Advania Sverige är en del av Advaniakoncernen som också finns positionerade i Norge, Island, Finland, Danmark och UK. De för samman människor, bygger bättre skolor, utvecklar morgondagens resande och får företag att växa snabbare. Advania skapar mervärde för sina kunder genom professionalism, kompetens och partnerskap. Deras uppdrag är att hjälpa kunder att arbeta smart, och med hjälp av genomtänkta IT-lösningar, förenkla deras vardag.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent arbetar du med fokus på leverantörsfakturor där du blir en del av företagets ekonomifunktion med ett team på 6 personer. Här välkomnas du in i ett drivet och sammansvetsat team som arbetar i nära samarbete och supporterar varandra i det dagliga arbetet. Du plockar fram fakturor och bokför dem i Visma löpande samt konterar, samtidigt som du släpper order för fakturering. Arbetsuppgifterna kräver stor noggrannhet då systemet kräver en hel del manuella input. Du ser över eventuella differenser i det ekonomiska flödet och kan även komma att göra avstämningar mot bank. Vidare har du en del kundkontakt där du löser samt agerar detektiv gällande eventuella faktureringsproblem samt svarar på generella fakturafrågor från kunder. Andra administrativa uppgifter kan också förekomma.

Du arbetar bland annat med
• Hantering av leverantörsfakturor
• Löpande bokföring
• Utskick av krav och påminnelser
• Kontering
• Kontakt med leverantörer och kunder

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Gymnasialutbildning alternativt högskoleutbildning inom ekonomi
• Relevant arbetslivserfarenhet inom en liknande roll, heltid alternativt parallellt med studier
• Basnivåer i Excel och Office365
• Erfarenhet av Agresso eller Redsoft är meriterande
• Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift

För att trivas i rollen ser vi att du är strukturerad och noggrann, och trivs i en roll där du får ta ägandeskap för att driva ditt arbete framåt. Du är en positiv och öppen person som har lätt att hantera människor och bygger relationer med din goda kommunikationsförmåga. Du trivs med att arbeta självständigt, och ser lösningar snarare än problem tack vare din initiativrika sida. Vidare är du prestigelös och ser inga problem med att hjälpa och stödja kollegor i de områden som behövs. Slutligen är du nyfiken, snabblärd och drivs av att lära dig nya saker. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Liljeholmen, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Julia Dahl
julia.dahl@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
7687711

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: