Ekonomiassistent till Adeccos kund i Örebro

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige

Nu söker vi en ekonomiassistent till vår kund i Örebro. Vi söker dig som har en universitetsexamen inom ekonomi eller motsvarande kompetens samt minst 2 års erfarenhet från arbete med leverantörsreskontra.

Publiceringsdatum
2018-11-08

Om tjänsten
Som ekonomiassistent ska du självständigt registrera leverantörsfakturor i M3, verifiera skannade fakturor och allt vad innebär med: felsökning, kontakt med både intern personal och externa leverantörer (både på svenska och engelska), etc. Erfarenhet och kunskap inom M3, Readsoft och MediusFlow är meriterande då man arbetar mycket inom dessa system.

I din roll som Ekonomiassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Registrera leverantörsfakturor
• Verifiera skannade fakturor
• Kontakt internt och externt
Om dig
Vi söker dig som har en universitetsexamen inom ekonomi eller motsvarande kompetens samt minst 2 års erfarenhet från arbete med leverantörsreskontra på ett större företag.
Erfarenhet och kunskap inom M3, Readsoft och MediusFlow är meriterande.
För att lyckas i rollen som ekonomiassistent behöver du vara en positiv och serviceinriktad person som strävar efter att ge bästa möjliga service till våra kunder. Med kunder och leverantörer talar och skriver du både svenska och engelska obehindrat. Vi söker en lagspelare som kommunicerar med sina medarbetare för att uppnå bästa möjliga resultat och arbetsmiljö. Du är noggrann och tar dig gärna an uppgiften att felsöka och rätta felaktiga fakturor, samt klarar att hantera perioder med hög volym. Genom logiskt tänkande hittar du systemfel och rättar källan till felets uppkomst. Redovisningen sitter i ryggmärgen och du har ett genuint intresse för systemapplikationer

Viktigt för tjänsten är:
• Serviceinriktad
• Kommunikativ
• Noggrann
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Om att arbeta som konsult på Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten som ekonomiassistent är ett konsultuppdrag med start omgående. Till att börja med är uppdraget på 12 månader. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
* Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

* Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.

* Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Amila Dresevic via 021 - 470 29 20

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord

Ekonomiassistent, ekonomi, M3, Readsoft, MediusFlow, Örebro, Adecco

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-25
Ange följande referens när du ansöker: ref-28109
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Amila Dresevic 021 470 29 20

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Gustavsviksvägen 7
70230 ÖREBRO

Kontorsadress
Gustavsviksvägen 7

Jobbnummer
4446719

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: