Ekonomiassistent Till Actia Nordic I Sollentuna

Actia Nordic AB / Ekonomiassistentjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Actia Nordic AB i Sollentuna, Stockholm, Linköping eller i hela Sverige

Som en del i ekonomiteamet kommer du att arbeta med vår leverantörsreskontra. Du kommer att få stötta upp och hjälpa till med hela kedjan kring våra våra leverantörsfakturor - från att de ankommer till oss och registreras till att en inbetalning görs. I rollen ingår även andra uppgifter så som posthantering, inköp av kontorsmaterial samt mottagande av kunder och besökare. Rollen är med andra ord omväxlande.
I våra lokaler i Sollentuna sitter cirka 15 medarbetare. Förutom vår ekonomifunktion finns även en mindre produktion, eftermarknad/support och VD. Vårt ekonomiteam är ett kompetent och glatt gäng som kommer att hjälpa dig in i din nya roll på bästa sätt.

Vi ser att du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi, antingen en KY/YH-utbildning eller en högskoleutbildning. Vidare ser vi också att du har erfarenhet av att arbeta med avstämningar, konteringar och registrering av fakturor. Vidare ser vi att du har goda kunskaper inom Officepaketet - främst Word och Excel. Om du har arbetat i Movex eller Pyramid tidigare är det meriterande för tjänsten.

Som person är du:

Ansvarstagande: Du tar självständigt ansvar för dina arbetsuppgifter. Du tar även ansvar för det gemensamma resultatet och gör det som behöver göras för att organisationen ska uppnå sina mål.

Noggrann: Du följer de kvalitetsstandards som behövs för arbetet. Du är uppmärksam på detaljer i arbetet och ser till att man tar hänsyn till dessa.

Flexibel: Du agerar effektivt även när förutsättningar förändras och anpassar dig till nya omständigheter utan att resultatet påverkas negativt.

Serviceinriktad: Du trivs med att vara en spindel i nätet och gillar att hjälpa andra.

Samarbetsvillig: Du arbetar bra med andra, agerar lyhört och uppmärksamt för andras synpunkter, kompetens och prestationer.

För att du ska kunna kommunicera med dina kollegor på ett optimalt sätt, är goda kunskaper i svenska och engelska ett krav.

ACTIA Nordic AB utvecklar hård- och mjukvara för såväl lätta som tyngre fordon. Vi är duktiga på det vi gör och har därför stora, internationella fordonstillverkare som våra kunder. Till vår verksamhet i Sollentuna söker vi nu efter en ekonomiassistent som vill arbeta med våra leverantörsfakturor. För att du ska trivas hos oss är det viktigt att du gillar att ge service och att du tycker om att ha både interna och externa kontaktytor.

Varaktighet, arbetstid
Tjänsten påbörjas med en provanställning.

Publiceringsdatum
2016-12-23

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-31
Ange följande referens när du ansöker: Ekonomiassistent

Kontakt
Oscar Holm hr@actia.se

Företag
ACTIA NORDIC AB

Adress
ACTIA NORDIC AB
HAMMARBACKEN 4 A 3 TR
19149 SOLLENTUNA

Kontorsadress
Hammarbacken 4 A

Jobbnummer
3232736

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Actia Nordic AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Actia Nordic AB: