Ekonomiassistent/Techical Accountant till HDI

serveOffice ab / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos serveOffice ab i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Serveoffice är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som med passion och expertis levererat kvalitet i över 30 år. Vi rekryterar och tillsätter konsulter på tjänstemannasidan, primärt inom kompetensområdena ekonomi, hr och lön. Serveoffice har de senaste fyra åren certifierats som en av Sveriges allra bästa arbetsplatser enligt undersöknings- och konsultföretaget Great Place to Work.

HDI Global Specialty SE, med en premievolym på över 2 miljarder Euro, tecknar försäkring inom ett stort antal specialbranscher i hela världen. Vi är ett självständigt dotterbolag inom Talanx Group, som med drygt 35 miljarder Euro i premier och med verksamhet i mer än 150 länder, är en av världens största försäkringskoncerner. På kontoret i Stockholm, som vi delar med systerföretaget Hannover RE, är vi ca 120 anställda. Härifrån bedriver vi försäkringsverksamhet på nordisk och internationell basis inom bl.a. agenturförsäkring, flyg, marin, politiska risker, egendom och ansvar.

Serveoffice har fått i uppdrag att rekrytera en Ekonomiadministratör till vår kund HDI Global Specialty SE och deras avdelning Marine. Tjänsten är på heltid med placering i Stockholm. Start enligt överenskommelse men gärna så snart som möjligt.

Arbetsbeskrivning
I rollen som ekonomiadministratör arbetar du i ett team med 7 kollegor där din främsta uppgift är att hantera den administration som krävs i samtliga affärer från olika mäklare samt assistera Underwriters. Mer detaljerat innebär tjänsten:

• Hantering, matchning och tolkning av inkommande mail med olika frågeställningar
• Bokning av premier
• In- och utbetalningar
• Kravhantering
• Uppföljning med bland annat mäklare i London

Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som har minst en gymnasieexamen och några års erfarenhet av att arbeta med administration. Du har en analytisk förmåga och ett gott siffersinne.

För att lyckas som ekonomiadministratör hos vår kund krävs goda IT-kunskaper, särskilt i Excel, och att du kan formulera dig muntligt och skriftligt på både svenska och engelska då internationella kontakter sker dagligen.

För att trivas är det av betydelse att du tidvis gillar att jobba i ett högt tempo där mycket kan hända på en och samma gång. I arbetet som ekonomiadministratör är det viktigt att ge korrekt information i rätt tid till kunder och kollegor, och därför söker vi dig som är noggrann, prestigelös och lösningsorienterad. Du är serviceinriktad då både externa och interna kontakter förekommer dagligen. Vidare tar du eget ansvar, är bra på att strukturera och prioritera ditt eget arbete samt har ett starkt engagemang för kundernas ärenden och har lätt för att samarbeta.

Du kommer att ingå i ett team där din och dina kollegers förmåga att tillsammans hitta lösningar och ta initiativ värderas högt. Du drivs av att kontinuerligt förbättra arbetssätt och processer, med fokus på kvalitet och deadlines. Om du dessutom tycker det skulle vara spännande att jobba med korta beslutsvägar, intraprenörskap och tydliga värderingar - så är detta jobbet för dig.

HDI Global Specialty SE erbjuder dig
HDI sitter i moderna, ljusa och fina lokaler på Hantverkargatan i centrala Stockholm. Tillsammans med Hannover Re, ett systerbolag de delar kontor med, är de drygt 120 personer tillsammans.

HDI Global Specialty SE är en arbetsplats som präglas av en stark gemenskap där alla är delaktiga och hjälper varandra där det behövs. Detta är ett bolag där majoriteten av medarbetarna har arbetat under en lång tid vilket är ett kvitto på en trivsam arbetsplats.

HDI Global Specialty SE erbjuder ett generöst förmånspaket och anordnar kontinuerligt flera olika aktiviteter för sina anställda.

I rollen som Ekonomiadministratör erbjuds du ständig utveckling och möjlighet att fördjupa och vässa dina kunskaper i din yrkesroll.

Ansökan och kontakt
I den här processen samarbetar HDI med Serveoffice. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Serveoffice men du kommer anställas direkt hos HDI. Skicka in din ansökan snarast genom att ansöka nedan. Urvalet görs löpande. Vi tar inte emot ansökningar via mail utan endast via hemsidan. Frågor kring tjänsten besvaras av Cissi Silvstam på 070-564 13 70, cissi.silvstam@serveoffice.se eller Stina Hauschildt på 073-779 40 59, stina.hauschildt@serveoffice.se

Om Serveoffice
Serveoffice är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som med passion och expertis levererat kvalitet i över 30 år. Vi rekryterar och tillsätter konsulter på tjänstemannasidan primärt inom kompetensområdena ekonomi, hr och lön. Serveoffice har de senaste fyra åren certifierats som en av Sveriges allra bästa arbetsplatser enligt undersöknings- och konsultföretag Great Place to Work.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2021-10-14

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Serveoffice AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Serveoffice AB (org.nr 556418-1492), http://www.serveoffice.se

Jobbnummer
6041858

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från serveOffice ab

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos serveOffice ab: