Ekonomiassistent Stockholm
Ab Omsorgscompagniet I Norden / Ekonomiassistentjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Nacka,
Kristinehamn,
Karlskoga,
Storfors,
Lekeberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ab Omsorgscompagniet I Norden i Nacka,
Karlskoga,
Nora,
Karlstad,
Lindesberg eller i
hela Sverige Vi söker en ekonomiassistent/redovisningsassistent
Publiceringsdatum2024-02-09Om företagetOmsorgsCompagniet har idag cirka 1 200 anställda och arbetar med bland annat personlig assistans, LSS-boenden, stödboenden, ledsagning och avlösning. Huvudkontoret ligger i Nacka, men vi har även kontor i Örebro, Trollhättan, Göteborg och Malmö. Mer information hittar du på vår hemsida
www.oc.se.Vi håller på att bygga upp en ekonomiavdelning. Idag outsourcat men vi kommer succesivt att återta vissa ekonomifunktioner. Teamet kommer att bestå av ekonomichef, och ett team med tre ekonomiassistenter.
För att trivas i rollen tror vi att du behöver vara en driven person som gillar att komma med idéer och förslag på hur vi kan lösa problem som uppstår. Du behöver ha en positiv inställning, känsla för god kvalité och en vilja att lära dig nytt.
Din roll
Som ekonomiassistent kommer du att arbeta tillsammans med alla på ekonomiavdelningen. Arbetsuppgifterna roterar inom teamet både för att öka variationen i arbetet och för att säkerställa att kompetensen inte blir personberoende. Vi befinner oss nu i en tid där digitalisering och automatisering av ekonomiflöden sker snabbt. Detta innebär att våra arbetssätt hela tiden förändras. Det är därför viktigt att du gillar förändringar och vill vara en del av vårt löpande förändringsarbete. Samtidigt är många av våra arbetsuppgifter rutinmässiga så det är viktigt att inte bli uttråkad av den typen av arbetsuppgifter. Tillsammans arbetar vi med förbättringar där det uppskattas om du är intresserad av att vara med att driva projekt och förbättringsarbete.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av:
• Löpande kund- och leverantörsreskontrauppgifter
• In- och utbetalningar samt avstämning av bank
• Bokslutsavstämningar i samband med månads- och årsbokslut
• Hantera frågor i en gemensam ekonomibrevlåda, ta hand om posten samt svara på telefonsamtal
• Delta i arbetet med att utveckla och digitalisera våra flöden kopplade till ovan arbetsuppgifter
• Löpande bokföring
• Fakturering
Du hanterar daglig kommunikation med kollegor, leverantörer och interna såväl som externa kunder. Viktiga egenskaper är därför att du är serviceinriktad samt är flexibel och har förmåga att prioritera.
Vi erbjuder dig
• En inkluderande arbetsplats där vi lär av varandra
• Närvarande chef
• Kompetensutveckling, främst internt
• Friskvårdsbidrag
• Kollektivavtal
Om dig
Det är starkt meriterande om du har läst företagsekonomi med inriktning mot redovisning på eftergymnasial nivå. Om du inte läst företagsekonomi så ser vi dock gärna att du har något års erfarenhet inom redovisningsarbete. Vi tar gärna emot sökanden som är i början av sitt arbetsliv. Erfarenhet av att arbeta i Fortnox, Capego och Excel är meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
AnställningsvillkorTjänsten är en tillsvidareanställning på 100% men det finns möjlighet till deltidsarbete. Arbetet sker 100 % på plats på kontoret.
Vi går igenom ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen.
OmsorgsCompagniet har som policy att vi samtliga nyanställningar begära in ett registerutdrag. Detta innebär att innan en anställning kan påbörjas måste ett registerutdrag ha uppvisats. Beställ gärna utdraget redan idag, du hittar det själv på polisens hemsida och utdraget heter "kontroll av egna uppgifter".
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-07-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare AB Omsorgscompagniet i Norden (org.nr 556640-2292),
http://www.oc.se Arbetsplats OmsorgsCompagniet
Kontakt Michael Holm
michael.holm@oc.se Jobbnummer 8459293
Observera att sista ansökningsdag har passerat.