Ekonomiassistent som gillar gott kaffe

Beans In Cup AB / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Beans In Cup AB i Solna, Västerås, Örebro, Borlänge, Jönköping eller i hela Sverige

Som ekonomiassistent hos oss jobbar du operativt med leverantörs- och kundreskontra, löpande bokföring, avstämningar samt internt och externt utredningsarbete. Ekonomichefen blir din närmaste chef och du kommer in i ett mycket intensivt utvecklingsskede föranlett av en sammanslagning av 22 bolag som blir ett och rikstäckande. Därav bygger vi nu en centraliserad ekonomiorganisation som kommer att växa mer under hösten. Möjligheterna att vara med och påverka och bidra till nya anpassade arbetssätt är stora - egen erfarenhet av arbete i en miljö där ekonomiprocesser förändrats under din tid är därför en bra merit.
I arbetet ingår att själv hantera många kontakter både med leverantörer och kunder samt med vår egen personal runt om i hela landet. Därför är det viktigt att du trivs i en miljö med många kontaktytor.

Du är utbildad gymnasieekonom - eller motsvarande eftergymnasial utbildning - med några års erfarenhet av praktiskt arbete på en ekonomiavdelning med nämnda ansvarsområden. Erfarenhet av arbete i ekonomisystem i kombination med goda kunskaper i Excel är avgörande för att trivas och lyckas i rollen. Har du erfarenhet av vårt ekonomisystem Xledger är det extra meriterande.
Som person är det viktigt att du är service- och lösningsinriktad, då en stor del av arbetet innebär kontakter med leverantörer och kunder. Den vi söker ska även känna igen sig som både hjälpsam, prestigelös och nyfiken. God kommunikationsförmåga och en vilja att samarbeta med samtliga delar i vår organisation är andra egenskaper vi söker. Allt detta i ett högt tempo, då vi hanterar stora volymer. Sammanfattningsvis söker vi en social, kvalitetsmedveten, ansvarsfull, strukturerad och självständig person. Att vi utöver faktisk kompetens och erfarenhet kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper i vårt urvalsarbete har du redan förstått.

Vi är ett rikstäckande företag med drygt 200 medarbetare från Kiruna i norr till Malmö i söder. Samtidigt är vi mycket måna om vår lokala profil - att på varje ort utveckla personliga och långsiktiga kundrelationer är en förutsättning för vår fortsatta framgångsresa. Vi säljer, installerar och servar kaffemaskinslösningar till företag med målsättningen att leverera det godaste kaffet på jobbet. Smak är vårt högst prioriterade område - den smakupplevelse vi sagt att vi ska leverera är också den vi alltid strävar efter att uppnå. Gott kaffe handlar för oss på Beans in Cup dessutom lika mycket om hållbarhet - både när det gäller själva produkten och arbetet runt omkring för att leverera detta. Vi vill alltid välja den lösning med minst miljöpåverkan och i de fall det är möjligt så klimatkompenserar vi för våra avtryck.

Varaktighet, arbetstid
Vi erbjuder en tillsvidareanställning som börjar med 6 månaders provanställning.

Publiceringsdatum
2018-06-05

Ersättning
Utöver en god marknadsmässig lön erbjuder vi bra generella villkor enligt gällande kollektivavtal, samt förmåner såsom friskvård, tipsprovisioner av olika slag, godaste kaffet på jobbet och en skön stämning med siktet på framtiden.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-25
Ange följande referens när du ansöker: Ekonomiassistent

Kontakt
Stefan Rylander stefan.rylander@beansincup.se

Företag
Beans In Cup AB

Adress
Beans In Cup AB
Vretenvägen 6
17154 Solna

Kontorsadress
Vretenvägen 6

Jobbnummer
4188125

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Beans In Cup AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Beans In Cup AB: