Ekonomiassistent söks till internationellt bolag
Hays AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hays AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Omgående inhyrning av en ekonom till en dynamisk och internationell organisation med högt tempo och högt i tak.
Hays söker för kunds räkning en driven, självständig, noggrann och ansvarstagande ekonomiassistent till redovisningsavdelningen med start så snart som möjligt. Uppdraget är initialt på 6 månader men det finns en god möjlighet till att perioden förlängs och för rätt person även kan övergå i en tillsvidare anställning. Tjänsten är placerad i Solna.
Tjänsten:
I rollen som ekonomiassistent arbetar du som kontaktansvarig för leverantörsreskontran, dels mot leverantör och lokala organisationen, men också mot outsourcade partner i Prag som ansvarar för inscanning, bokning och betalning. Du ansvarar för avstämning av leverantörsreskontran och andra tillhörande balanskonton samt är ansvarig för utbildning av ny personal i vårt elektroniska attest- och konteringssystem. Du arbetar även med löpande bokföring och övriga administrativa uppgifter. Här ingår bl a att vara lokalt ansvarig för företagets reseräkningssystem. Du arbetar utåtriktat och har ett brett kontaktnät, både internt och externt. Stort fokus ligger på månadsboksluten som sker under strikta och snabba deadlines. Koncernspråket är engelska.
Publiceringsdatum2016-03-01KvalifikationerVi söker dig med några års erfarenhet av brett ekonomiassistentsarbete och som kan jobba självständigt. Goda kunskaper i excel krävs och det är meriterande om du tidigare arbetat i Oracle, men inget krav. Du tycker om att arbeta på ett stort internationellt företag med högt tempo, är duktig på bokföring och kan hantera att arbeta i flera olika system.
Som person är du driven, noggrann, ordningsam, stresstålig och levererar alltid till deadlines. Vidare är du social, framåt, serviceminded, tycker om att jobba i team och har lätt att kommunicera både med svenska och utländska kollegor.
Ansök:
Tjänsten är på heltid och under en 6 månaders period och då tjänsten ska tillsättas omgående ber vi dig skicka din ansökan via länk
http://bit.ly/1OMRIkG så snart som möjligt (CV och personligt brev). Önskar du ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Ulrika Lind 070-450 60 04.
Hays kan erbjuda olika arbetsmöjligheter för dig som är specialist och/eller chef inom Accountancy & Finance samt HR. Vårt nätverk av kunder sträcker sig över hela Sverige men med fokus i Stockholm.
Vi jobbar med roller inom många olika branscher och flertalet av dem med internationell anknytning. Hays vill säkerställa service både till kandidater och kunder och har därför utvecklat en servicestandard för kandidatprocessen. Läs mer om vår Serviceprocess på startsidan. Varmt välkommen!
http://bit.ly/1OMRIkGVaraktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
FöretagHays AB
AdressHays AB
STUREPLAN 4C
11446 STOCKHOLM
KontorsadressSTUREPLAN 4C
STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-58804300
Faxnummer: 08-58804399
E-postadress:
stockholm@hays.com Jobbnummer 2701116
Observera att sista ansökningsdag har passerat.