Ekonomiassistent sökes till förvaltningsmyndighet

Bemannia Kontor AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemannia Kontor AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vi söker dig med inriktning och erfarenhet av systemet Proceedo och leverantörsreskontra. Stämmer detta in på dig? Sök tjänsten nu.

Om uppdraget

Kunden är en förvaltningsmyndighet som verkar för att på ett hållbart sätt ta hand om kulturhistoriskt värdefulla byggnader och miljöer som staten äger.

Uppdraget ska påbörjas omgående och väntas pågå till den 2021-08-31. Omfattningen är heltid och på grund av rådande pandemi är tanken att arbetet ska utföras på distans.

Publiceringsdatum
2021-02-05

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna består av att dagligen hantera fakturor och distribuera dem till mottagare i organisationen, ansvara för och göra myndighetens utbetalningar. Vidare kommer du att hantera uppföljning av leverantörsfakturor och hantera betalningspåminnelser och inkassoärenden, svara på frågor från leverantörer och medarbetare angående leverantörsfakturors status samt andra förekommande arbetsuppgifter inom ansvarsområdet.

Kvalifikationer
• Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års
arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent.
• Goda kunskaper och erfarenhet av systemverktyget Proceedo där man har arbetat som fakturaadministratör och med avvikelsehantering.
• Goda kunskaper av ekonomisystemet Agresso.
• Goda kusnkaper i Ms Office, särskilt Exel
• Meriterande med erfarenhet av och förståelse för processen leverantörsreskontra.
• Meriterande med erfarenhet av distribuera
fakturor, hantera påminnelser, kontakta leverantörer m.m.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Kajsa Hessel, kajsa.hessel@bemannia.se, 070 939 75 00

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-02-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bemannia Kontor AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bemannia Kontor AB (org.nr 556633-5476), https://www.bemannia.se

Arbetsplats
Bemannia

Jobbnummer
5561178

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemannia Kontor AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemannia Kontor AB: