Ekonomiassistent sökes till förvaltning på Lidingö

Bemannia Kontor AB / Ekonomiassistentjobb / Lidingö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Lidingö, Solna, Stockholm, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemannia Kontor AB i Lidingö, Solna, Stockholm, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av att jobba som ekonomiassistent? Har du även erfarenhet av att jobba i kommunal verksamhet? Då kan det här vara ett jobb för dig.

Om uppdraget

Vi söker nu en självgående och noggrann ekonomiassistent med god kommunikativ förmåga till myndighet som arbetar med teknik- och fastighetsförvaltning och ansvarar för förvaltningen av den offentliga miljön samt stadens fastigheter och anläggningar. Uppdraget är på heltid och beräknas pågå från 2020-01-20 till 2020-07-31, med chans till ett års förlängning.

Publiceringsdatum
2019-12-16

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna ligger främst inom leverantörsreskontra och kundreskontra. Det innefattar bland annat att sköta fakturor, betalningspåminnelser, göra kontroller av exempelvis kontering och bokföring, indexuppräkning, kontroll av avtal och kundkontakt. Vidare ingår det i arbetat att hantera löpande ekonomiredovisning såsom löpande bokföring, omdisponeringar i budget, utveckla rutiner, och att vara enhetschefer och attestanter behjälplig.

Vi söker därför dig som är mån om att göra rätt och är serviceinriktad. Du kommer att arbeta i ekonomisystemet Agresso/UBW och vi ser gärna att du är mycket självgående i detta.

Kvalifikationer
• Gymnasieutbildning eller motsvarande
• Minst ett (1) års arbetserfarenhet som ekonomiassistent
• Ha goda kunskaper i och kunna arbeta självständigt i Agresso/UBW
• Behärska och ha god förståelse för svenska språket i tal och skrift
• Kunna arbeta självständigt i MS Office
• Har erfarenhet av kommunal verksamhet
• Meriterande att ha fördjupade kunskaper i Agresso/UBW och MS Office

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag 2020-01-13.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten, vänligen kontakta Bemannia.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bemannia Kontor AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bemannia Kontor AB (org.nr 556633-5476), https://www.bemannia.se

Arbetsplats
Bemannia

Jobbnummer
5003251

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemannia Kontor AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemannia Kontor AB: