Ekonomiassistent sökes till auktionsplattform

SJR / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vi söker nu dig med ett par års erfarenhet av redovisning, och som vill ta steget in i auktionsbranschen!

Publiceringsdatum
2018-05-09

Om tjänsten
SJR söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent, som kommer att arbeta med det dagliga löpande ekonomiarbetet.

Du ansvarar för att hantera och betala leverantörsfakturor samt för att sköta den löpande bokföringen. Därtill utför du utbetalningar till säljare av auktionsföremål och har dialog med både köpande kunder och med säljare på telefon och mail kring detta.

I arbetsuppgifterna ingår även att sköta administration kring auktionerna, så som att lägga upp och ta ner auktioner.

Du ingår i ett team med två ekonomiassistenter samt en redovisningsekonom och rapporterar till CFO i Danmark. Vår kund är en välkänd auktionsplattform, och sitter i Frihamnen i Stockholm.

Lämplig bakgrund
Vi tror att du som söker har minst 2 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.

Vi söker dig som är van vid att driva ditt arbete framåt självständigt och som trivs med att ta ansvar. Du lägger stor vikt vid att leverera i tid och med kvalitet samt är noga med detaljer. Därtill kan du hantera en periodvis hög arbetsbelastning och har en god struktur i arbetet där du uppskattar att arbeta efter givna rutiner.

Tveka inte att söka redan idag!

Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR med start omgående och som pågår i 6 månader. Därefter kan det för rätt person finnas möjlighet till förlängning eller överrekrytering till kunden. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är dagtid. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Gustav Kendel på 076-647 16 45.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gustav Kendel gustav.kendel@sjr.se +46 76-647 16 45

Företag
SJR

Adress
SJR
Humlegårdsgatan 20
11446 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20, Stockholm

Jobbnummer
4135343

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR: