Ekonomiassistent sökes med ansvar för leverantörsreskontra

Intertek / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Intertek i Stockholm, Västerås, Jönköping eller i hela Sverige

Om Intertek

Vi hjälper våra kunder att se till att deras processer, produkter och system är säkra och håller den kvalitet som både myndigheter och kunder världen över förväntar sig. Det gör våra 42 000 medarbetare världen över genom att inspektera laster och fabriker, testa och certifiera allt från leksaker till medicinteknik, granska underleverantörer, certifiera ledningssystem, analysera livsmedel, oljeprodukter och kemikalier och utvärdera batterilösningar för elfordon. Bland mycket annat. Vi gör världen lite säkrare, helt enkelt!
Bringing quality and safety to life

Vi söker nu en ekonomiassistent som ska ansvara för vår leverantörsreskontra. Du kommer vara en del av ekonomiavdelningen som består av 10 medarbetare.

Vi tar emot ungefär 10 000 leverantörsfakturor per år och du kommer att ansvara för hela flödet, mottagande - registrering - attester - betalning. Du kommer även ansvara för kontoavstämningar som hör ihop med leverantörsreskontra och anläggningsregister. Du kommer att ha mycket kontakt med kollegor inom organisationen.

Koncernspråket är engelska och vi använder oss av ekonomisystemet IFS.

Ansvarsområden för dig som ansvarig för leverantörsreskontra omfattar kontoavstämningar, anläggningsregister samt leverantörsreskontra.

Önskvärda kvalifikationer
Den här tjänsten ställer höga krav på noggrannhet och ansvarstagande samtidigt som du är serviceinriktad och prestigelös. Vi vill också att du har lätt för att samarbeta, är driftig och initiativtagande samt har en förmåga att själv söka upp information som behövs.
Vidare ser vi att du är flexibel och strukturerad samt van vid ett högt arbetstempo.

Vi tror att du har erfarenhet inom området leverantörsreskontra sedan tidigare och har en god förståelse för flödena inom detta.

Då koncernspråket är engelska ser vi att du har goda kunskaper i det engelska språket samt talar flytande svenska.

Vi använder oss av ekonomisystemet IFS och erfarenhet av detta är meriterande.
Vi ser även att du har kunskaper i Officepaketet med Excel, Word och Outlook.

Publiceringsdatum
2018-02-07

Erfarenheter
Vi söker dig som har utbildning från ekonomiskt gymnasium eller liknande och vi tror att du har erfarenhet inom området leverantörsreskontra sedan tidigare samt har god förståelse för flödena inom detta.

Urvalet av ansökningar sker löpande och vi uppmanar dig därför att skicka ditt CV tillsammans med ett personligt brev på via ansökknappen nedan.

Startdatum: omgående

För frågor om tjänsten vänligen kontakta Nina Holmberg på telefonnummer 08-750 00 00 eller e-mail: nina.holmberg@intertek.com

Låter detta intressant? Välkommen med din ansökan så snart som möjligt!

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Intertek

Adress
Intertek
Torshamnsgatan 43
16422 Kista

Kontorsadress
Torshamnsgatan 43

Jobbnummer
3951071

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Intertek

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Intertek: