Ekonomiassistent, Servicecenter Göteborg

Resia / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2012-12-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent, Servicecenter Göteborg" (publicerad 2013-08-07) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Resia i Göteborg, Lerum, Kungsbacka, Alingsås, Stenungsund eller i hela Sverige

Resia är ett värderingsstyrt försäljningsbolag med 58 byråer från Boden i norr till Malmö i söder. Vi har det bredaste produktutbudet i resebranschen och samarbetar med Sveriges ledande researrangörer, rederier och flygbolag. För att vi ska kunna erbjuda rätt resa till varje kund är våra säljares erfarenhet och engagemang avgörande. Våra medarbetares arbetsglädje och kompetens är vårt viktigaste konkurrensmedel.

I Göteborg finner du vårt huvudkontor - Servicecenter - som stödjer resebyråerna med säljsupport, ekonomisk uppföljning, personalfrågor, IT-stöd, marknadsföring samt strategiska försäljningsfrågor. Till Ekonomiavdelningen söker vi nu en ekonomiassistent.

Som ekonomiassistent kommer du att vara en del av ekonomiavdelningens leverantörsreskontra. Den totala ekonomiavdelningen består av 12 medarbetare varav 6 personer arbetar med leverantörsfrågor. Dagligen hanterar vi omkring 500 inkommande fakturor från världens alla hörn. Fakturorna tas omhand och läggs in i system, kontrolleras, matchas mot ordrar samt betalas. Utöver leverantörsgruppen består ekonomiavdelningen av en redovisningsgrupp som ansvarar för vår kundreskontra, kassahantering, redovisning, kontoavstämningar samt månads- och årsbokslut.

Beskrivning av tjänsten
I din roll kommer du att arbeta med varierande arbetsuppgifter inom området för leverantör. Dina huvuduppgifter är att:
• sköta posthanteringen
• skanna/tolka fakturor i systemet Readsoft
• verifiera inkommande fakturor i systemet ReadSoft
• matcha fakturor mot ordrar i systemet Palette.
En viktig del är också att fungera som ett stöd till Resias 400 resesäljare i ekonomifrågor, såväl via telefon som e-mail.

Publiceringsdatum
2012-12-27

Profil
Vi söker dig som har ett stort engagemang och är full av energi. Du drivs av att arbeta mot uppsatta mål och trivs med att utveckla de processer som du arbetar i. Som person är du strukturerad, ordningsam och driven då arbetsrollen förutsätter att du kan ta egna initiativ och utför arbetet på ett noggrant sätt. Då tjänsten innebär en daglig kontakt med våra resebyråer är det viktigt att du är pedagogisk och tycker om att ge god service.

Kvalifikationer
Du har/vi ställer krav på:
• Minst gymnasiekompetens med inriktning mot företagsekonomi, gärna KY-/YH-utbildning
• Erfarenhet av leverantörsreskontrahantering
• Goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift

Omfattning
Tjänsten är en visstidsanställning på 10 månader. Tjänstgöringsgrad enligt överenskommelse.

Tillträde
Tillträde enligt överenskommelse.

Kontaktperson för detta jobb
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Gruppchef Leverantör, Ekonomiavdelningen Linda Trägårdh på 031-61 75 97 eller linda.tragardh@resia.se .

Så ansöker du
Du är välkommen med din ansökan senast den 10 januari 2013. Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida www.resia.se/jobb. Intervjuer kommer att hållas löpande under ansökningstiden så du ökar dina chanser genom att skicka in din ansökan omgående.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tidsbegränsad anställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Resia

Adress
Resia
BOX 1114
40523 Göteborg

Jobbnummer
1425696

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Resia

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Resia: