Ekonomiassistent reskontra

UniCarriers / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos UniCarriers i Göteborg, Härryda, Stockholm eller i hela Sverige

The UniCarriers Group was created in 2011 from the mergers of the brands Nissan Forklift, TCM and Atlet. Today we a?re headquartered in Tokyo with branches in Europe, America and Asia.
At UniCarriers Europe we offer you the perfect mixture of Japanese quality and technology, with Swedish design, user friendliness and ergonomics. With the different products from the UniCarriers portfolio, users can cover all industrial truck requirements indoors and outdoors. Our industry experience goes all the way back to 1949, and our mission to challenge for excellence in products and solutions remains.
The flexible and individually customisable transport solutions for logistics and warehouses are manufactured at UniCarriers production facilities in Sweden, Spain, Japan, China and the USA. Products are sold via specialist retailers, as well as directly to end consumers by an experienced team of sales experts. Essential customer sectors are the automotive, construction, electronics, food, logistics and pharmaceutical industries as well as the heavy and manufacturing industry.

Som Ekonomiassistent kommer du att arbeta i vårt leverantörsreskontrateam. Ett team med dagliga internationella kontakter.

Dina främsta arbetsuppgifter kommer att innefatta faktura hantering så som scanning, registrering, betalning, och övrig kontroll av fakturor. I rollen ingår också arbete med daglig bokföring och kontoavstämningar samt att ta fram underlag och avstämningar inför månads bokslut. Arbetet innebär ett nära samarbete med såväl kollegor inom vårt företag som med leverantörer.

Vi söker dig med ekonomisk utbildning på lägst gymnasienivå samt med erfarenhet av leverantörsreskontra och ekonomi rutiner, gärna i en internationell organisation.

Du har bra vana av att använda IT-system för elektronisk fakturahantering samt har goda kunskaper i MS Excel. Erfarenhet av Medius Flow, Agresso och/eller iScala är meriterande.

För att lyckas i rollen behöver du vara strukturerad, noggrann, serviceinriktad och ha mycket god förmåga att samarbeta med andra människor. Du behöver också ha god förmåga att tala och skriva på såväl svenska som engelska.

Välkommen med din ansökan!

Om du önskar ytterligare information är du välkommen att kontakta

Mattias Johansson, Finance Director, tel 031-98 41 41,
Gigi Brezicka, Manager Accounts Payable, tel 031-98 41 23

Sista ansökningsdatum:
Tisdag 8 december 2015
Då urval kan komma att ske under ansökningstiden vill vi att du skickar din ansökan så snart som möjligt.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Publiceringsdatum
2015-11-20

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-08
Ange följande referens när du ansöker: 2849259995
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
UniCarriers

Adress
UniCarriers
43582 Mölnlycke

Kontorsadress
, 43582

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2539702

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från UniCarriers

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos UniCarriers: