Ekonomiassistent, rekrytering, Solna/Sollentuna

Avanzera Bemanning AB / Ekonomiassistentjobb / Sollentuna
2013-02-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent, rekrytering, Solna/Sollentuna" (publicerad 2013-04-03) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera Bemanning AB i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige

Avanzera Bemanning

Vårt uppdrag:
På uppdrag av en av våra kunder söker vi nu en ekonomiassistent för ett uppdrag inom kundreskontra på Shared Service Center Finance för koncernen i Sverige. Vår kund är en del av en världsomspännande koncern. Tjänsten är på heltid och inledningsvis placerad i Solna, efter sommaren flyttar företaget till Häggvik/Sollentuna.

Du kommer inledningsvis att vara anställd hos oss och efter en tid är målsättningen att du övergår till att vara anställd hos kunden. Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön och betald semester. Vi betalar dessutom lön innevarande månad. Du har betald semester med möjlighet till förskottssemester.

Uppdraget ska påbörjas i början på maj men vi vill ha din ansökan snarast möjligt. Ansökningshandlingarna behandlas vartefter de kommer in.

Publiceringsdatum
2013-02-15

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i ett team med 5 personer inom leverantörsreskontra. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

• Registrering av kundinbetalningar
• Utredning av felaktiga/ofullständiga betalningar
• Påminnelser och krav, uppföljning och kontakter via telefon internt och externt.
• Inkassohantering
• Räntedebitering
• Bokslutsarbete, avstämning av internmellanhavande
• Fakturering
Du kommer även att fungera som backup inom gruppen.

Bakgrund
Vi söker dig som har ekonomiutbildning och 2-3 års erfarenhet av ekonomiarbete. Du har god datavana. Har du arbetat i SAP är det meriterande. Du behärskar engelska i tal och skrift förutom svenska.

Som person är du noggrann, strukturerad och kommunikativ. Rollen kräver förmåga att arbeta självständigt. Då organisationen växer är det viktigt att du är positivt inställd till att arbeta i en förändringsbenägen miljö, är flexibel och har god samarbetsförmåga.

Bemanning med personligt engagemang
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i ett team med 5 personer inom leverantörsreskontra. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

• Registrering av kundinbetalningar
• Utredning av felaktiga/ofullständiga betalningar
• Påminnelser och krav, uppföljning och kontakter via telefon internt och externt.
• Inkassohantering
• Räntedebitering
• Bokslutsarbete, avstämning av internmellanhavande
• Fakturering

Du kommer även att fungera som backup inom gruppen.

Bakgrund
Vi söker dig som har ekonomiutbildning och 2-3 års erfarenhet av ekonomiarbete. Du har god datavana. Har du arbetat i SAP är det meriterande. Du behärskar engelska i tal och skrift förutom svenska.

Som person är du noggrann, strukturerad och kommunikativ. Rollen kräver förmåga att arbeta självständigt. Då organisationen växer är det viktigt att du är positivt inställd till att arbeta i en förändringsbenägen miljö, är flexibel och har god samarbetsförmåga.

Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-02-27
Ange följande referens när du ansöker: 198
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena Elvin Guillemain 08 545 28 305

Företag
Avanzera Bemanning AB

Adress
Avanzera Bemanning AB
Box 853
10137 Stockholm

Jobbnummer
1468885

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera Bemanning AB: