Ekonomiassistent rekryteras till Time Care!
De Wall Bemanning & Rekrytering AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos De Wall Bemanning & Rekrytering AB i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Sollentuna,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Ekonomiassistent sökes till Time Care!
Kort om tjänsten
Som ekonomiassistent på Time Care kommer du att sköta leverantörs- och kundreskontra och föra den löpande redovisningen. Ekonomiavdelningen består av två personer och du rapporterar till ekonomichefen. Du blir en viktig del av ett glatt och trevligt gäng. Time Care kommer att from december flytta till nya trevliga lokaler nära Stadshagens tunnelbana.
Om bolaget
Time Care AB är marknadsledande inom området personallogistik d.v.s. schemaläggning, vikariehantering, bemanningsoptimering och resursanalyser. Bolaget grundades 1994 och har idag ca 40 anställda med kontor i Stockholm (huvudkontor) och Göteborg. Time Cares kunder finns huvudsakligen inom offentlig sektor men även inom bl.a handel, transport, industri, finans och call-centers. Bolaget har tillväxt och har god lönsamhet. Time Care ägs av det engelska börsnoterade bolaget Allocate Software Plc.
Nu rekryterar Time Care AB en ekonomiassistent. Rekryteringen sker i samarbete med de Wall Bemanning & Rekrytering.
Mer om tjänsten
Tjänsten som ekonomiassistent på Time Care erbjuder en varierad vardag där du får ta mycket eget ansvar. De främsta arbetsuppgifterna är att sköta kund- och leverantörsreskontra från ax till limpa, från att registrera ankommande leverantörsfakturor och att fakturera, till att göra avstämningarna för dessa konton. I tjänsten ingår även en del allmän löpande redovisning samt vissa analyser i samband med avstämningarna. Viss rapportering till moderbolaget i England ingår också. Vid sidan om ekonomiarbetet kommer du att bli den som ansvarar för ett projekt (Smartass dvs elektroniska guider och lathundar) som har startats upp i bolaget.
Tjänsten är på heltid och tillträde är omgående.
Publiceringsdatum2013-10-13ProfilVi tror att du som söker den här tjänsten har en relevant gymnasial eller eftergymnasial utbildning samt några års erfarenhet av att jobba med liknande uppgifter. Erfarenhet av MS Dynamics är meriterande då byte av affärssystem kan komma att ske inom en ganska snar framtid. Idag används Hogia ekonomisystem. Då bolaget har för avsikt att införa nya interna stödsystem är det viktigt att Du är intresserad och nyfiken att vara med i denna process. Det är även viktigt att du har goda kunskaper i Excel. Då moderbolaget ligger i England är det viktigt att du har goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift.
Du är en person som trivs med rutinuppgifter men vet också med dig att du är positiv till nyheter och förändringar. Du är ansvarstagande och noggrann och att hålla deadlines för dig är en självklarhet. Du trivs bra med att ha kollegor omkring dig och du har den nivå av servicemindness som du så väl vet krävs i den här rollen.
Så ansöker duAnsök snarast möjligt, då urvalsprocessen sker löpande. Ange referensnummer 2012027 för denna tjänst. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta de Wall Rekryterings rekryteringskonsult Karin Österman de Wall, 070-778 00 06.
Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: 2013027
Ansökan kan skickas till e-postadress:
karin@dewallrekrytering.seFöretagDE WALL BEMANNING & REKRYTERING AB
AdressDE WALL BEMANNING & REKRYTERING AB
SUNNEMOBACKEN 58
12348 FARSTA
KontorsadressSUNNEMOBACKEN 58
FARSTA
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0707-78 00 06
E-postadress:
karin@dewallrekrytering.se Jobbnummer 1675582
Observera att sista ansökningsdag har passerat.