Ekonomiassistent rekryteras till Medela i Täby
Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.
Om verksamheten
Under mer än 50 år har Medela utvecklats från att vara ett litet familjeägt företag i Schweiz till att bli en internationell tillverkare av tekniskt avancerade bröstpumpar och medicinsk sugteknik. Medela grundades 1961 av Olle Larsson. Sedan dess har företaget haft tillverkningen av sina viktigaste produkter förlagd till Schweiz och USA, men har också dotterbolag i Europa, Nord- och Sydamerika samt Asien. Företaget har över 1 000 anställda runt om i världen. Medela Medical AB startades 1985, och har tack vare sina expertkunskaper och enastående produktportfölj kunnat säkra en position som ett bra och pålitligt varumärke. Medelas tre affärsområden - Amning, Fototerapi och Sugteknologi- erbjuder oöverträffad kvalitet och innovationer som gagnar konsumenter, patienter och vårdpersonal. Medela befinner sig i en stark tillväxtfas och behöver därför rekrytera en ekonomiassistent.
Publiceringsdatum2017-09-22Dina arbetsuppgifterSom ekonomiassistent kommer du att ingå i ett team om två ekonomer och du rapporterar direkt till ekonomichefen. I rollen som ekonomiassistent kommer du att ansvara för kundreskontran samt ha ett brett ansvar inom administration, uthyrningssystem och fakturering. Medela kommer i framtiden att implementera ett nytt affärssystem (SAP) som du kan få vara delaktig i.
Dina huvuduppgifter kommer att vara följande:
* Kundfakturering, B2B och B2C
* Bokföring
* Registrering av nya kunder, inbetalningar, uthyrningspumpar etc.
* Påminnelse och inkassohantering
* Löpande redovisning och avstämningar
* Fastighetsadministration
* Post och bankärenden
* Back up funktion för andra ekonomiuppgifter
Administration av Medelas egenutvecklade uthyrningssystem
* Statistik och sammanställningar
* Telefonkontakt med hyrestagare och uthyrningscentral
* Inventering av pumpar på uthyrningscentralen
* Registrering av nya uthyrningscentraler och pumpregister
Vem är du?
Vi söker dig som är gymnasieekonom eller motsvarade med minst 2-3 års erfarenhet i en roll som ekonomiassistent inom kundreskontran. Vi söker dig som behärskar det svenska och engelska språket obehindrat i både tal och skrift. Har du tidigare erfarenhet av systemimplementering är detta meriterande men inget krav.
Som person söker vi dig som är strukturerad, noggrann och har integritet. Du är prestigelös och har en positiv attityd. Andra ord som beskriver dig är social, god kommunikatör och du trivs både med att arbeta självständigt och i team.
Du erbjuds
Medela präglas av stark tillväxt, framåtanda och ett öppet och vänligt klimat.På Medela trivs ambitiösa personer med
ett stort engagemang för sitt arbete och företaget man arbetar för. I denna process samarbetar Medela med Jurek. Vid eventuella frågor är du därför välkommen att kontakta ansvarig Petronella Wilse på 0707-757669 alt
petronella.wilse@jurek.se. Du är välkommen att ansöka denna tjänst via vår hemsida:
www.jurek.se; vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPetronella Wilse 0707-75 76 69
FöretagJurek Rekrytering & Bemanning AB
AdressJurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm
KontorsadressBiblioteksgatan 11
Jobbnummer 3714688
Observera att sista ansökningsdag har passerat.