Ekonomiassistent / Redovisningsassistent till PWS Nordic

Bravura Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Publiceringsdatum
2022-12-13

Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos PWS Nordic AB.

Om företaget
PWS Nordic AB har en ledande position på den nordiska marknaden med produkter och tjänster för rationell avfallshantering och källsortering. Ständiga förbättringar och produktutveckling i nära samarbete med deras kunder har bidragit till några av deras mest framgångsrika system. Som svenskt bolag är medarbetarna på PWS väl insatta i vad som krävs för att få en effektiv avfallshantering med produkter som är anpassade för det nordiska klimatet och nordiska förhållanden.

Som en del av ESE-koncernen har PWS tillgång till egna fabriker i Tyskland och Frankrike samt bred och djup kunskap inom branschen. PWS-kärlen tillverkas i Europas nordligaste fabrik för avfallskärl, nära den nordiska marknaden och levereras till deras centrallager i Sverige, för att sedan skickas ut i Norden.

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent hos PWS Nordic tillhör du företagets ekonomiavdelning och arbetar med hela ekonomiflödet såsom kontering, kundreskontra, leverantörsreskontra, ärendehantering och momsavstämning. Du ansvarar även för fakturahantering och hjälper till med kringliggande uppgifter som behövs, såsom att stötta upp i bokföring, månadsbokslut, reseräkningar och intrastat. Andra administrativa uppgifter kan förekomma såsom inköp av förnödenheter och schemaläggning av möten och researrangemang.

Tillsammans med dina kollegor utgör du en viktig funktion för att skapa ett effektivt och välfungerande ekonomiarbete på företaget.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Gymnasial utbildning inom ekonomi
• Arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent där du har arbetat med liknande arbetsuppgifter, såsom bokföring, kund- och leverantörsreskontra
• Starkt meriterande med erfarenhet av reseräkningshantering och intrastat
• God datorvana och vana vid Officepaketet, Excel
• Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift

I rollen arbetar du tätt ihop med ditt team, varför det är viktigt att du har en öppen inställning till andra människor och ser ett värde i att samarbeta. Som person är du hjälpsam och du ställer alltid upp för att stötta andra. Du kan sätta din egen agenda åt sidan för att bidra till organisationens framgång. Som ekonomiassistent tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera rätt saker. Vidare är det viktigt för dig att vara noggrann med detaljer i det dagliga arbetet och du tycker om att göra saker ordentligt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Perstorp
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Ekonomi, ekonomiassistent, ekonom, kundreskontra, leverantörsreskontra, avstämning, konto, bokföring, bokslut, administration, kontering, ekonomiflöde, ärendehantering, heltid, Perstorp

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Emma Krupic
emma.krupic@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
7253179

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: