Ekonomiassistent / Receptionist / Administratör
Aerocrine Aktiebolag / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Aerocrine Aktiebolag i Solna,
Uppsala eller i
hela Sverige Om Aerocrine
Aerocrine AB (publ.) är en medicinteknisk koncern fokuserad på förbättrad behandling och kontroll av patienter med inflammation i luftvägarna. Som föregångare och marknadsledare inom mätning och uppföljning av luftvägsinflammation marknadsför Aerocrine NIOX MINO®. Produkten möjliggör en snabb och tillförlitlig kontroll av det inflammatoriska tillståndet i luftvägarna och kan därmed spela en kritisk roll för en mera effektiv diagnos, behandling och uppföljning av patienter med astma. Aerocrine är baserat i Sverige med egna dotterbolag i USA, Tyskland och England. Aerocrines aktie noterades på Stockholmsbörsen den 15 juni 2007.
Till vårt huvudkontor i Solna söker vi nu en:
Ekonomiassistent / Receptionist / Administratör
Aerocrine söker en person som har kunskap och erfarenhet i att sköta grundbokföring, reception, växel och andra administrativa sysslor.
Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning och flerårig erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent. Du ska ha grundläggande kunskaper i bokföring och erfarenhet av något Windowsbaserat ekonomisystem. Har du erfarenhet av att arbeta med Navision så är det en fördel.
Som receptionist har du en central och viktig roll som företagets ansikte utåt. Dina arbetsuppgifter består bland annat av att ta emot besökare och inkommande samtal från kunder och leverantörer. Du kommer också att sköta posthanteringen.
Viss administration ligger på Ditt ansvar som inköp av kontorsmaterial, leverantörskontakter för kopiatorer och telefonväxel samt ansvar och systemägare för företagets växelsystem.
Som person är du noggrann och engagerad och kan jobba självständigt. Vidare är du produktiv och tydlig i din kommunikation då du kommer att vara i kontakt med kunder och leverantörer över hela världen.
Vi ser även att du är positiv och utåtriktad och tycker om att vara i kontakt med mycket människor.
Tjänsten innefattar:
• Leverantörs- och kundreskontra
• Krav och påminnelser gentemot kund
• Kontera och bokföra reseräkningar
• Inventering av lager i företagets affärssystem (Navision)
• Ansvara för och svara i företagets växel
• Ta hand om ankommande post
• Ta emot besök
• Kontorsadministration inkl offerter samt upphandling av kontorsmaskiner
Tjänsten kräver:
• Minst 2 års arbete med grundbokföring
• Arbetat i en reception tidigare
• Erfarenhet av minst en telefonväxel
• Behärskar Svenska och engelska i både tal och skrift.
• God datorvana. Behärskar MS Office
Dina egenskaper:
• Kundfokuserad
• Lyhörd och utåtriktad
• Kommunikativ och en lagspelare
• Ordningssinne
• Stresstålig
• Förmåga att hantera konfidentiella uppgifter
• God administratör
Arbetstid / Varaktighet
Heltid
6 månaders provanställning
Tills vidare
Publiceringsdatum2010-04-21ErsättningFast lön. Kollektivavtal finns.
KontaktVill du veta mer om tjänsten, vänligen kontakta Marleen Stenvi på tfn: 08-629 0796 eller
marleen.stenvi@aerocrine.comSå ansöker duAnsökan med meritförteckning sänds per e-post, senast 2009-05-03, till
marleen.stenvi@aerocrine.comFör mer information om företaget, gå in på vår hemsida
www.aerocrine.comArbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-05-03
Ange följande referens när du ansöker: Aero Ekass/Rec/Adm 2010april
Ansökan kan skickas till e-postadress:
marleen.stenvi@aerocrine.comFöretagAEROCRINE AKTIEBOLAG
AdressAEROCRINE AKTIEBOLAG
BOX 1024
17121 SOLNA
KontorsadressSUNDBYBERGSVÄGEN 9
SOLNA
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-6290780
E-postadress:
marleen.stenvi@aerocrine.com Jobbnummer 631699
Observera att sista ansökningsdag har passerat.