Ekonomiassistent/Processexpert inom AP
SJR in Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2025-12-01
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SJR in Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Tyresö eller i
hela Sverige Till vår kund, ett världsledande företag inom lastbils- och busstillverkning tillsätter SJR nu en Ekonomiassistent/Processexpert inom AP till vår kunds Shared Service Center. Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader med start så snart som möjligt. För rätt person finns möjlighet därefter att bli förlängd på uppdraget. Företaget tillämpar en hybrid modell där du förväntas jobba på plats i Södertälje ca 2-3 dagar i veckan. I denna process kommer en bakgrundskontroll göras på slutkandidaten.
Publiceringsdatum2025-12-01Om tjänstenVår kund är i full gång med en transformation från att enbart leverera lastbilar, bussar och motorer till att erbjuda kompletta och hållbara transportlösningar. Denna strategiska förändring påverkar i hög grad bolagets finansiella processer och ställer krav på ett flexibelt arbetssätt, både när det gäller processoptimering och teknisk infrastruktur. Teamet ansvarar för hela koncernens leverantörsreskontra (AP) och kundfordringar (AR), och du kommer att ingå i ett team med åtta experter som arbetar med dessa processer.
Ansvarsområden
• Utveckla och genomföra processstrategin, visionen och färdplanen för Invoice to Pay, och säkerställa att den är i linje med organisationens mål.
• Etablera och upprätthålla robusta styrningsstrukturer för att leverera kundvärde med hög kvalitet och effektivitet.
• Ta ansvar för processdesign och struktur för att möjliggöra en effektiv och strömlinjeformad leverantörsreskontraprocess.
• Hantera den samlade processbackloggen och säkerställa att lösningar, produkter och initiativ stämmer överens med globala processkrav.
• Leda processförbättringar och vägleda arbetet som utförs av ämnesexperter för att förbättra effektiviteten.
• Överse underhåll av processdokumentation och instruktioner i samarbete med ämnesexperter.
• Övervaka och förutse investeringar som krävs för den kontinuerliga utvecklingen och underhållet av Leverantörsreskontraprocessen.
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har en stark analytisk förmåga och problemlösningskompetens, med en proaktiv drivkraft för förändring. Du har tidigare arbetat i SAP S/4HANA, och erfarenhet av SAP VIM (Vendor Invoice Management) är meriterande. Du har praktisk erfarenhet av agila och lean-metoder och kan driva förändringar på ett effektivt sätt. Vi ser gärna att du har 3-5 års erfarenhet av processförbättring inom leverantörsreskontra (AP) samt utmärkta kommunikationsfärdigheter på både svenska och engelska, i tal och skrift. Du har en kandidatexamen i ekonomi eller motsvarande, och tidigare erfarenhet av projektledning eller deltagande i ett SAP-projekt ses också som en fördel.
Dina personliga egenskaperDu har en passion för förändring. Du har en drivkraft att tillsammans med dina kollegor uppnå goda resultat. Du ser till helheten och förstår hur du kan omvandla verksamhetens behov till konkreta mål och aktiviteter samt att följa upp dem för att se att vi når önskad effekt. Du är flexibel, har integritet och en stark ansvarskänsla för leveranser. Tvärfunktionellt samarbete liksom att bygga och underhålla relationer är självklart för dig.
Så ansöker duVi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-12-23.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
#Bildlänk
https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/11/konsult_interim_annons_8.png Ersättning Fast l?n
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-12-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1694".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare SJR in Sweden AB (org.nr 556652-3980),
http://www.sjr.se/ Jobbnummer 9622435