Ekonomiassistent på redovisningsbyrå
Bergstrands redovisning AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bergstrands redovisning AB i Stockholm Du skall handha bokföringen för ett flertal enskildafirmor och kundkontakten med dessa kunder via mejl, telefon och möten. Du skall även hjälpa till och underlätta arbetet för dina kollegor genom att assistera vid bokslut, lönehantering, löpande bokföring, kvittoredovisningar och andra uppgifter som finns på en redovisningsbyrå.
Till dina arbetsuppgifter kommer även intern administration, som att beställa kontorsmaterial och annat som bör köpas in.
Beroende på tidigare erfarenhet och kompetens, succesivt eget kundansvar för löpande bokföring och administration för aktiebolag.
Du bör ha gått en yrkesutbildning till redovisningskonsult/assistent och ha gjort din praktik på redovisningsbyrå så du vet vad arbetet innebär.
Den sociala kompetensen är viktig, vi sitter i öppet kontorslandskap och du kommer att ha mycket kundkontakt. Det är därför viktigt att du trivs och känner dig bekväm med kontakt via mejl, telefon och möten.
Du har en positiv attityd såväl internt som externt.
Du har ambition, men är prestigelös och har inget emot att även utföra interna kontorssysslor som att beställa kontorsmaterial, svara itelefon och ta hand om besök.
Bergstrands redovisning har funnits sedan 1990. Vi är 8 medarbetare som alla bidrar till en för det mesta god stämning med mycket skratt. Kontoret ligger på Södermalm med en vacker utsikt mot Riddarfjärden. Våra kunder är till största delen mindre ägarledda aktiebolag i mediabranschen.
Varaktighet, arbetstid
Provanställning 6mån
Publiceringsdatum2017-11-21Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-05
FöretagBergstrands redovisning AB
AdressBergstrands redovisning AB
Pryssgränd 10b
11820 STOCKHOLM
KontorsadressPryssgränd 10 B
Jobbnummer 3820801
Observera att sista ansökningsdag har passerat.