Ekonomiassistent på LLoydsApotek - föräldrarvikariat

LloydsApotek, Finance / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos LloydsApotek, Finance i Stockholm

LloydsApotek öppnade sitt första svenska apotek i Eskilstuna i februari 2010, då under namnet DocMorris. Idag driver LloydsApotek 78 stycken apotek på ett 40-tal orter över hela Sverige.
LloydsApotek vill på ett passionerat och effektivt sätt erbjuda meningsfulla och innovativa apotekstjänster som inspirerar människor till ett mer positivt liv.
Hos LloydsApotek möter kunden kompetent och välutbildad personal som är experter inom receptbelagda läkemedel, hud och värk. LloydsApotek är en del av McKesson Europe.
McKesson Corporation, med huvudkontor i USA, är huvudägare i McKesson Europe AG. McKesson är en global ledare inom produktflöden för vården, öppenvårdsapotek,
cancer- och specialistvård samt tekniska systemlösningar för vården.

LloydsApotek söker nu dig som vill jobba som ekonomiassistent-Leverantörsreskontra - på en mindre ekonomiavdelning.

Här får du möjlighet att jobba och bidra med dina kunskaper inom ekonomi. Du kommer tillhöra ett härligt och positivt team med ekonomi och administration, där du ansvarar bland annat för:
• Hantering av leverantörsfakturor, krav och påminnelser i våra system Ibistic och Agresso
• Bokföra reserver och utföra kontoavstämningar vid månadsbokslut
• Utläggsredovisning
Du kommer vara en del av LloydsApoteks ekonomiavdelning, rapportera till redovisningschefen och vara mycket i kontakt med våra apotek runt om i Sverige. Arbetstiden är 8:00 - 17:00 med eventuella toppar vid bokslut.

VEM ÄR DU?
Vi söker dig som har gymnasial bakgrund inom ekonomi, eller annan jämförbar yrkeserfarenhet om minst 1 år som ekonomiassistent. Då du kommer att arbeta mycket med Officepaketet/Excel så är det krav att du har god kunskap i Officepaketet samt att du förväntas behärska engelska i tal och skrift då vårt koncernspråk är engelska.

Vi vill gärna att du är en strukturerad, noggrann person som kan arbeta självständigt och som gärna tar ansvar. Vi värdesätter också en god samarbetsförmåga, att du är flexibel och prestigelös samt att du bidrar med en positiv attityd i teamet.

Tjänsten är ett vikariat med tillsättning 11 februari 2018, som längst t.o.m. 28 februari 2020, med möjlighet till förlängning. Ekonomiavdelningen består idag av ett härligt gäng på 9 personer, och vi sitter i öppet kontorslandskap, i trevliga kontorslokaler vid Södra Station på Södermalm.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår Redovisningschef Petra Sörlander på petra.sorlander@lloydsapotek.se

Vi tar inte emot ansökningar via mail, utan ber dig vänligen ansöka via angiven länk, i vårt rekryteringssystem WebCruiter. Vänligen skicka din ansökan med CV och ett personligt brev senast den 8 januari 2019.

Välkommen till ett apotek som vågar tänka nytt!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Publiceringsdatum
2018-12-13

Ersättning

Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-08
Ange följande referens när du ansöker: 3995644859
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Petra Sörlander petra.sorlander@lloydsapotek.se

Företag
LloydsApotek, Finance

Adress
LloydsApotek, Finance
Box 38152
10064 Stockholm

Kontorsadress
Rosenlundsgatan 54, 11863 Stockholm

Jobbnummer
4507458

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från LloydsApotek, Finance

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos LloydsApotek, Finance: