Ekonomiassistent på deltid till Advania

Bravura Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Härryda eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2022-06-28

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på deltid som varar till hösten 2022. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Advania.

Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv.

Om företaget
Advania gör det enkelt att växa med IT och erbjuder kundunika IT-lösningar med mätbara resultat till företag, offentliga verksamheter och myndigheter i hela Sverige. De är en helhetsleverantör som erbjuder kompletta IT-lösningar, skräddarsydda efter varje unikt kundbehov. Advania Sverige är en del av Advaniakoncernen som också finns positionerade i Norge, Island, Finland, Danmark och Storbritannien. De för samman människor, bygger bättre skolor, utvecklar morgondagens resande och får företag att växa snabbare. Advania skapar mervärde för deras kunder genom professionalism, kompetens och partnerskap. Deras uppdrag är att hjälpa kunder att arbeta smart och med hjälp av genomtänkta IT-lösningar förenklar de sina kunders vardag.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent arbetar du primärt med kundinbetalningar, påminnelser samt besvarar enklare kundfrågor. Övriga arbetsuppgifter kan innebära uppföljning av kundfordringar och bokning av leverantörsfakturor i Visma Admin 2000. Det rör sig om enklare bokningar då allt bokas på samma konto då det avser inköp av lagerprodukter. Du tillhör ekonomiavdelningen som består av två drivna kollegor, varav en är ekonomichef som du även rapporterar till. Vid start erbjuds du en introduktion för att snabbt komma in i arbetet. I tjänsten arbetar du ungefär 8 timmar i veckan och det finns möjlighet att jobba hemifrån.

• Ta emot kundinbetalningar.
• Utskick av krav och påminnelser.
• Bokföring av leverantörsfakturor avseende lagerprodukter.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Minst 1 år kvar av studier, alternativt annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%.
• Avslutad eller pågående gymnasieutbildning inom ekonomi, meriterande med pågående universitetsutbildning inom ekonomi med inriktning redovisning.
• Goda kunskaper i Svenska, muntligt som skriftligt.
• Tidigare erfarenhet av administrativt arbete.
• Meriterande med kunskaper inom Visma Administration 2000.

Som person tar du stort ansvar för dina arbetsuppgifter och är uppmärksam på detaljer. Du utför ditt arbete på ett noggrant sätt och driver ditt eget arbete framåt, samt är noga med att be om hjälp när det behövs. När det under tidsperioder blir stressigt har du förmågan att behålla lugnet och fortsätta arbeta strukturerat. I denna process kommer stor vikt att läggas på personliga egenskaper.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Göteborg, möjlighet att arbeta hemifrån
Typ av tjänst: Konsultuppdrag
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: ekonomi, assistent, redovisning, inbetalningar, fakturor, bokföring, Visma, fakturahantering, utlägg, deltid, Göteborg, hemifrån, flexibelt

Varaktighet, arbetstid
Deltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-07-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Navid Parsa
navid.parsa@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
6782270

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: