Ekonomiassistent på deltid i Stockholm

Randstad Sweden Group AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad Sweden Group AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Ekonomiassistent på deltid i Stockholm
Vi söker nu en ekonomiassistent på deltid (40 %) till Karolinska institutet i Stockholm. I den här givande och varierande uppdraget behöver du ha tidigare arbetslivserfarenhet inom ekonomi, administration och andra supportande arbetsuppgifter. Vi vill även att du har en avklarad högskoleutbildning (eller likvärdigt), minst 1års arbetslivserfarenhet av administrativt arbete samt har kunskaper i UBW eller Agresso. Låter det här som du? Då ser vi fram emot att läsa din ansökan redan idag!

Omfattning: Deltid, 40 %. Med start enligt överenskommelse, men senast inom 1 månad, uppdragslängd på 9 månader, med chans till förlängning. Arbetsplatsen är flexibel gällande upplägg på arbetstiden, ett förslag är att arbeta tre dagar i veckan (ex. 6+6+4 timmar).

Publiceringsdatum
2019-03-15

Dina arbetsuppgifter
Här kommer du arbeta på en institution inom Karolinska institutet på Flemingsbergs Campusområde. På institutionen bedrivs utbildning på grund- och avancerad nivå, forskningsutbildning samt klinisk och experimentell forskning. Ditt närmsta arbetsteam kommer bestå av ytterligare 2 personer. Du kommer arbeta i en givande roll med administrativa arbetsuppgifter inom ekonomi- samt ge support och stötta dina kollegor och chefer. Arbetsuppgifterna är omväxlande och självständiga, där din service- och sociala förmåga är mycket användbar. Du kommer arbeta både med administrativa, koordinerande och assisterande arbetsuppgifter.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Administrera och följa upp verksamheten inom FiV (forskarskolan i Vårdvetenskap).
• Skriva kallelser och protokoll, samt handlägga utlysningar och beslut.
• Sköta ekonomirapportering, budgetering och uppföljning. Inklusive upprätta avtal, betala ut arvoden och hantera fakturor.
• Administrera resor, utlägg, inköp och beställningar. Samt arrangera möten och seminarier.
• Arrangera och administrera till webbplatsen.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Kvalifikationer
Här behöver du:

• Avklarad högskoleutbildning eller likvärdigt.
• Minst 3års arbetslivserfarenhet av administrativt arbete, företrädesvis inom statlig sektor.
• Erfarenhet av arbete inom ekonomi.
• Goda kunskaper i Officepaketet, UBW eller Agresso.
• Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Vi ser det som meriterande (ej krav) att du har erfarenhet av arbete på högskola/universitet, statlig myndighet eller övrig offentlig sektor.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad ett av världens största företag inom rekrytering och bemanning. Vi hjälper både stora och små organisationer att hitta rätt personal. Det innebär att vi kan erbjuda hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Så oavsett om du söker extrajobb eller fast anställning har du hamnat helt rätt. Vi har goda möjligheter att hitta rätt karriärvägar för just dina önskemål.

Sista dag att ansöka är 2019-03-21, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Sofia Wänblad | sofia.wanblad@randstad.se [ mailto:sofia.wanblad@randstad.se ] |

Varaktighet, arbetstid
Deltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-21
Ange följande referens när du ansöker: 201208098
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofia Wänblad sofia.wanblad@randstad.se

Företag
Randstad Sweden Group AB

Adress
Randstad Sweden Group AB
Regeringsgatan 65
11156 STOCKHOLM

Kontorsadress
Regeringsgatan 65, 11156 STOCKHOLM

Jobbnummer
4671750

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad Sweden Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad Sweden Group AB: