Ekonomiassistent / Office Coordinator

Korab International AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Korab International AB i Göteborg

Som Ekonomiassistent/Office Coordinator är du en central del i verksamheten. Rollen viktas mot 70% Ekonomiassistent och 30% Office Coordinator vilket innebär en bred roll med många olika arbetsuppgifter. Du kommer att ha ansvaret för att skapa en trevlig och välkomnade arbetsmiljö samt att se till att kontoret fungerar smidigt. I dina arbetsuppgifter ingår till exempel:
• Hantera leverantörsreskontran med ett stort fakturaflöde, granska och registrera fakturor i våra system.
• Ansvara för betalningsprocessen av leverantörsfakturor, svenska samt utländska betalningar.
• Löpande bokföring av in- och utbetalningar samt övriga transaktioner, samt avstämningar.
• Ansvara för receptionen, ta emot besökare och bud, ordna med praktiska detaljer inför möten, boka hotel och taxi för externa gäster.
• Ansvara för att kontorslokalerna alltid är representativa samt hantera relaterade inköp.
• Ge övriga medarbetare administrativ support.

Publiceringsdatum
2023-10-04

Profil
För att lyckas i rollen bör du vara kommunikativ, noggrann och strukturerad. I ditt arbete är du organiserad, lösningsorienterad och har en god förmåga att hantera flera olika uppgifter samtidigt utan att tappa fokus på detaljer. Du trivs med ett stundtals högt tempo, har blick för vad som behöver göras och har lätt för att skapa struktur trots många bollar i luften.
Vi söker dig som har erfarenhet av en liknande roll sedan tidigare, du har lätt för att kommunicera med andra i såväl tal som skrift och då vi är verksamma i en internationell miljö pratar du både svenska och engelska obehindrat. Vidare ser vi att du har lätt för att ta egna initiativ och är en social person med service ut i fingertopparna.

Om företaget
Korab International AB är ett bolag verksamt inom massa- och pappersindustrin, med global närvaro. Med ett sekel av erfarenhet i bagaget, från flera kulturer, är vi specialiserade på skräddarsydda affärslösningar. Vi är en drivkraft för nya möjligheter, för leverantörer, köpare och massa- och pappersindustrin som helhet.

Övrig information
Tjänsten är ett föräldravikariat på heltid med start så snart som möjligt, slut 2025-03-31, ev möjlighet till förlängning eller tillsvidaretjänst kan finnas.
Du kommer vara placerad i våra nya lokaler på huvudkontoret centralt i Göteborg.
Känns detta som något för dig? Välkommen att ansöka. Vi rekryterar löpande.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-03
E-post: ekonomi@korab.se

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Korab International AB (org.nr 556564-0397)

Kontakt
Eva Jönsson
ekonomi@korab.se

Jobbnummer
8164865

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Korab International AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Korab International AB: