Ekonomiassistent och kundtjänstansvarig

El-Kretsen AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos El-Kretsen AB i Stockholm

Som ekonomiassistent har du ansvar för vår leverantörsreskontra inklusive ankomstregistrering, kontering och bokföring av fakturorna. Reskontrahanteringen sker i vårt ekonomisystem Visma Control. I tjänsten ingår även kreditering av kundfakturor som har bedömts vara felaktiga.

Som kundtjänstansvarig blir ditt redskap framförallt mail och telefon. Hur lagstiftningen kring producentansvar ser ut och hur vi hjälper våra kunder uppfylla sina lagkrav är grunden för dig för att kunna besvara inkommande frågor. Du sköter avtalshantering, administration och information till nya och befintliga kunder och svarar på frågor om deklarationer. Kundadministrationen sker i Super Office. Till din hjälp har du både trevliga och kunniga kollegor som sitter i din närhet.

Vi söker dig som gillar människor och som brinner för att alltid ge bästa support. Du får en unik position på företaget men många frågor tangerar dina kollegors. Därför är det viktigt att du har en förmåga att själv strukturera ditt arbete samtidigt som du är en lagspelare. Du gillar ordning och reda och är van att hantera siffror. Vissa perioder är stressiga. Det är viktigt att du kan hantera detta och har en förmåga att sortera och prioritera på bästa sätt för dig och för arbetets skull.

Många av våra producenter är utländska så du måste vara väl förtrogen i att prata och skriva engelska. Tidigare erfarenhet av Visma Control och Super Office är meriterande men inte ett krav. Du behöver inte ha en bakgrund eller kompetens kring miljöfrågor. Däremot förutsätter vi att du delar våra värderingar om hållbarhet och miljö som lika stora och viktiga frågor för framtiden.

El-Kretsen är Sveriges största insamlingssystem för elavfall och batterier. Vi samarbetar med Sveriges alla 290 kommuner, ett 20-tal transportörer och ett 30-tal återvinnare, och tillsammans gör vi svensk återvinning till den mest effektiva i världen. Vår uppgift är att hjälpa producenterna att uppfylla sitt producentansvar genom att erbjuda ett rikstäckande insamlingssystem. Idag har vi cirka 1700 anslutna producenter som varje månad deklarerar de produkter och batterier de sätter på marknaden. Vi sitter i trevliga lokaler centralt i Stockholm.

Varaktighet, arbetstid
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på 100% (37,5 tim/vecka) med 6 månaders provanställning. 30 dagar semester per år!

Publiceringsdatum
2018-02-19

Ersättning
Hälsa är viktigt! Våra medarbetare får tillgång till friskvårdsbidrag och kontinuerliga hälsokontroller.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-21

Kontakt
Ildiko Muranyi ildiko.muranyi@el-kretsen.se 08-545 212 96

Företag
El-Kretsen AB

Adress
El-Kretsen AB
Box 1357
11183 STOCKHOLM

Kontorsadress
Klara Norra Kyrkogata 31

Jobbnummer
3977016

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från El-Kretsen AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos El-Kretsen AB: