Ekonomiassistent och kontorssupport till Britax (vikariat)

Bravura / Ekonomiassistentjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.

Publiceringsdatum
2016-03-09

Företaget
Britax är en globalt ledande innovatör inom bilbarnstolar, barnvagnar och tillbehör som uppfyller den moderna familjens behov. Britax har tillverkning och testbanor i 3 olika världsdelar och våra bilbarnstolar är bland de mest testade i världen. På grund av den höga säkerheten använder många biltillverkare Britax bilbarnstolar i krocktester.

Företagets vision är "frihet för familjer i vardagen" och vi arbetar för att göra familjens resor säkrare och smidigare under hela föräldraskapet. Britax grundades år 1938 i Storbritannien och år 1978 gick Britax ihop med Römer i Tyskland. År 2011 förvärvades barnvagnsmärket BOB och år 2013 förvärvades BRIO:s barnvagns- och bilstolsverksamhet. Huvudkontoret för Britax Europa är i Ulm, Tyskland.

Vårt nordiska huvudkontor ligger i Slagthuset, nära Malmö Centralstation. Härifrån betjänar vi våra kunder i Finland, Sverige, Norge och Island. För att täcka upp för ett föräldravikariat på cirka 14 månader söker vi nu efter en ekonomi- och kontorsassistent.

Dina arbetsuppgifter
I denna roll arbetar du brett med uppgifter inom ekonomiområdet, personaladministration samt övergripande kontorssupport. Du agerar stöd till Finance Team och HR internationellt, samtidigt som du är ett lokalt stöd för nordiska huvudkontoret i Malmö inom administration och ekonomiarbete.

Dina arbetsuppgifter innefattar uppgifter relaterade till ekonomiområdet såsom fakturascanning, förberedelse inför månadsbokslut, kontoavstämningar och uppföljning av kundreskontra. Du arbetar även med personaladministration som innefattar löneadministration, uppföljning och koordination av tidrapportering, besvara lönerelaterade frågor, dokumenthantering samt övrig HR-support lokalt. Vidare ingår allmänna kontorsgöromål såsom inköp av kontorsmaterial och posthantering.

I rollen kommer du även att självständigt ansvara för att förbereda och genomföra momsrapportering. Viss övrig rapportering till myndigheter förekommer.

Tjänsten är ett vikariat på cirka 14 månader.

Kvalifikationer
Utbildning: Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande arbetserfarenhet
Erfarenhet: Du har ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom ekonomi och administration, gärna där momsrapportering och enklare bokföringsarbete har ingått.
Systemkrav: Goda kunskaper i MS Office-paketet. God datorvana.
Språkkrav: Flytande kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift.
Meriterande: Kunskaper i Microsoft Dynamics eller liknande affärssystem.

Du som söker är detaljorienterad och förstår vikten av hög noggrannhet. Du har förmåga att ta egna initiativ för att leda ditt arbete framåt och ditt strukturerade arbetssätt gör att du på ett effektivt sätt arbetar mot deadlines. Samtidigt trivs du med att samarbeta och du bidrar till ett gynnsamt arbetsklimat. Din starka kommunikationsförmåga, i såväl tal som skrift, gör dig till en god kommunikatör.

Övrig information:

Start: April, tjänsten är ett vikariat på cirka 14 månader.
Plats: Malmö, nära centralstationen
Lön: Enligt överenskommelse.

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/ " shape="rect" target="_blank">http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Sökord: ekonomi, ekonomiassistent, löneassistent, kontorsassistent, administration, personaladministration, Malmö, Skåne

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum

Varaktighet, arbetstid
Heltid, Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sara Byrlind 08-40024050 sara.byrlind@bravura.se

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 1280

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2715811

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: