Ekonomiassistent med start omgående

TNG Group AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos TNG Group AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Brinner du för ekonomi? Vill du vara med och utveckla rutiner och processer samt jobba med kund och leverantörsreskontra?

Vi söker dig som är ekonomiassistent och som vill jobba i projekt med att skapa nya rutiner och processer hos vår kund. Som ekonomiassistent kommer du att ansvara för kund- och leverantörsbetalningar samtidigt som du arbetar i projekt och deltar i det pågående förändringsarbetet.

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Enheten Cash ansvarar främst för in- och utbetalningar av kund- och leverantörsbetalningar i Sverige, Danmark och Norge. Här får du möjlighet att vara en del av en arbetsplats i förändring där du får spela en viktig roll i arbetet att förbättra processer och rutiner samt skapa instruktioner för detta.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Förutom att delta i det pågående förändringsarbetet kommer du som ekonomiassistent arbeta övergripande med kund- och leverantörsbetalningar, vilket innebär löpande arbete med att:

* Boka inbetalningar från olika typer av valutainflöden
* Boka utbetalningar av leverantörsfakturor och andra betalningar i redovisningssystemet
* Stämma av mellan likvidkonton i banken och redovisningssystemet AX365
* Kommunicera med butiker och dotterbolag

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

I rollen som ekonomiassistent kommer du att vara en del av Shared Service Center och tillhöra enheten Cash. Tjänsten är belägen hos vår kund som sitter i fina lokaler på Kungsholmen i Stockholm. Uppdraget startar omgående och löper på heltid i 6 månader med goda möjligheter till förlängning.

VEM ÄR DU?

Du har tidigare jobbat som ekonomiassistent eller redovisningsekonom och har god erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra. Det är meriterande om du har jobbat med betalningar mot bank och har erfarenhet av att stämma av bankkonton. Det är också viktigt om du har god förståelse för hela fakturaflödet, har du även erfarenhet från detaljhandeln och stora volymer är detta ett plus.

Eftersom företaget är inne i en förändringsprocess är det viktigt att du är flexibel, prestigelös och orädd för att hoppa in och hjälpa till där det behövs. Vidare ser vi gärna att du är noggrann, strukturerad samt har en god förmåga att arbeta effektivt.

INTRESSERAD?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd utav oss på TNG och arbeta ute hos vår kund. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökningar via email, vänligen sök via vårt ansökningsformulär. Du kan endast bifoga ditt CV, så skicka inget personligt brev då vi inte läser dem. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Publiceringsdatum
2017-07-11

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Pernilla Ek 0760-715571

Företag
TNG Group AB

Adress
TNG Group AB
Västra Järnvägsgatan 15
11164 Stockholm

Kontorsadress
Västra Järnvägsgatan 15

Jobbnummer
3600661

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från TNG Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos TNG Group AB: