Ekonomiassistent med start i augusti
SJR / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SJR i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Till vår kund som är ett framgångsrikt och lönsamt företag i Solna söker jag nu en ekonomiassistent med stor bredd och ett par års erfarenhet som ekonomiassistent. Uppdraget är med start i mitten utav augusti och 6 månader framåt.
Ansvarsområden/Arbetsuppgifter
Vi söker nu en ekonomiassistent till avdelningen som hanterar kund- och leverantörsreskontra, in- och utbetalningar och andra löpande arbetsuppgifter. Gruppen består av fyra personer som alla delar på ansvaret för det löpande arbetet och som genom att rotera arbetsuppgifter får en kontinuerlig omväxling. I rollen som ekonomiassistent är ditt huvudsakliga ansvarsområde bolagets reskontraflöde och dess processer vilket bland annat innefattar scanning och hantering av leverantörsfakturor, kundinbetalningar, leverantörsutbetalningar, bokslutsarbete samt hantering av påminnelser och inkasso.
Vem är du?
Vi söker dig som har någraårs arbetserfarenhet inom ekonomi med leverantörsreskontra. Vi ser gärna att du har arbetat i stora flöden och har du erfarenhet av SAP eller något större ekonomisystem är det mycket meriterande. Du är noggrann, strukturerad och jobbar proaktivt mot kontaktytor internt och externt.
Bra att veta
Ovanstående är ett konsultuppdrag med start i mitten av augusti och 6 månader framåt, uppdraget kan komma att bli längre. Tjänsten är på heltid. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag! Har du frågor rörande tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Marie Bergsman 08-407 55 55
Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.
Publiceringsdatum2018-06-23Om företagetSJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.
ekonomiassistent, leverantörsreskontra, kundreskontra, SAP, account payable
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarie Bergsman 08-407 55 55
FöretagSJR
AdressSJR
Humlegårdsgatan 20
11446 Stockholm
KontorsadressHumlegårdsgatan 20, Stockholm
Jobbnummer 4218981
Observera att sista ansökningsdag har passerat.