Ekonomiassistent med språkkunskaper i norska

NCC / Försäljarjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljarjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos NCC i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Lidingö, Järfälla eller i hela Sverige

NCCs vision är att vara det ledande företaget i utvecklingen av framtidens miljöer för arbete, boende och kommunikation. Vi jobbar med att ständigt förnya byggbranschen och skapa bästa tänkbara arbetsmiljö för våra anställda.NBS (NCC Business Services) är ett Shared Service Center som levererar tjänster inom ekonomi för nordiska bolag inom NCC-koncernen. NBS har ca 100 medarbetare som arbetar i processorienterade team.

Rollen hos oss

Vi söker en medarbetare till leverantörsreskontraprocessen för att stötta vår verksamhet. Du kommer att tillhöra ett team som hanterar leverantörsfakturor, påminnelser och krav för bolagets nordiska kunder. Arbetet innebär bl.a. uppgifter som faktura- och påminnelsehantering, bokföring och diverse utredningar.

Arbetet innebär även dagligt arbete i vår supportfunktion, dvs. att ge stöd via telefon och e-mail till NCCs interna kunder och externa kunder i framförallt Sverige och Norge. I den här rollen kommer du att ha fokusområde gällande kunder i Norge varför vi söker dig med norska språkkunskaper.

Dina erfarenheter

Du har tidigare erfarenhet från reskontraarbete på mindre eller större företag. Utbildning motsvarande gymnasieekonom och datorvana är ett grundkrav. Vi ser gärna att du har ytterligare redovisnings- och bokföringskunskaper.

Arbetet innebär dagliga kontakter och telefonsupport till NCCs interna kunder och externa leverantörer vilket kräver goda språkkunskaper i svenska och engelska på gymnasienivå. För att utföra detta arbete krävs det även att du är öppen för att kommunicera med skandinaviska kunder/leverantörer vilket innebär att det är ett krav att du kan norska i tal och skrift. Har du även kunskaper i andra språk som finska eller danska ser vi detta som mycket meriterande.

Dina egenskaper

Du är ansvarstagande, noggrann och har god initiativförmåga. God samarbetsförmåga samt ett positivt och serviceinriktat sätt är andra viktiga egenskaper, liksom flexibilitet.

Ytterligare information

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på vårt kontor i Solna.

Vi erbjuder

Här på NCC erbjuds du en plats i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas. Detta är bidragande orsaker till att vi har många nöjda och stolta medarbetare.

Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta gärna Gruppchef Filip Hanson, 08-585 517 94 alternativt Hr-Generalist Marie Holmberg, 08-585 521 04.

Registrera din ansökan och CV nedan. Urval sker löpande, så ansök därför så snart som möjligt, dock senast 2014-04-07.

Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2014-03-17

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Filip Hanson, Gruppchef 08-585 517 94
Marie Holmberg, HR-Generalist 08-585 521 04

Företag
NCC

Adress
NCC
17080 Solna

Jobbnummer
1809679

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från NCC

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos NCC: