Ekonomiassistent med redovisningskunskaper- Kundreskontra
SW / Ekonomiassistentjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SW i Södertälje,
Ekerö,
Botkyrka,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice och IT, med placering i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vår affärsidé är att tillgodose företagens behov av flexibel arbetskraft och samtidigt vara en naturlig partner vid rekryteringar.
Läs mer på
www.sw.se och gilla oss på Facebook!
För kunds räkning söker vi redovisningsassistent till deras ekonomiavdelning som idag består av 15 personer. Vi tror att du som söker är en positiv och prestigelös person som samtidigt är driven och sporras av att hitta lösningar och hjälpa andra.
Kundreskontra
Ansvarsområden
• Upplägg av kunder
• Intern och extern fakturering manuellt och via fil
• Kravhantering för svenska och utländska kunder
• Veckovis rapportering av obetalda fakturor
• Boka interna och externa inbetalningar - manuella och med fil
• Boka periodiseringar och upplupna intäkter
• Reskontra- och bankkontoavstämningar månadsvis
• Hantera valutakursdifferenser
• Arbeta i enlighet med interna kvalitets processer (SOX)
• Arbeta i enlighet med uppsatta tidplaner
• Kontinuerligt förbättra rutiner och processer
Arbetsuppgifterna utförs i nära samarbete med kunder, avdelningar inom organisationen, bokslutsansvariga samt kontakt med interna och externa revisorer. Utmaningar finns i att förbättra processer för att arbeta på ett så effektivt sätt som möjligt.
Gruppen består idag av totalt 9 personer varav 4 i kundreskontragruppen.
Publiceringsdatum2013-01-29KvalifikationerDu är minst gymnasieekonom och du har några års erfarenhet som ekonomi-/redovisningsassistent. Du trivs bra i din roll och du har en god redovisningskompetens och prioriteringsförmåga. Du får gärna ha vana från att arbeta med större flöden alternativt från en bredare roll i ett mindre företag. Du har erfarenhet från att arbeta i olika affärssystem och excel. Din svenska och engelska är flytande i både tal och skrift. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i olika projekt men inget krav.
Dina personliga egenskaperDet är viktigt i rollen att du är ansvarfull, driven och noggrann. I organisationen är det också viktigt att du är kommunikativ och har ett utvecklat "service tänk" samt trivs med att ha både interna och externa kunder. Du är självklart stresstålig också van att hålla dina deadlines och arbeta i enlighet med uppsatta tidplaner.
Du är självgående men trivs också med att arbeta i grupp och samarbetar väl med andra.
Övrig informationDetta är en rekrytering och då tjänsten skall tillsättas omgående så kommer urval och intervjuer att ske löpande. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Stefan Lidman.
Arbetstider och omfattningHeltid
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-02-26
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktStefan Lidman +46 8 407 55 65
FöretagSW
AdressSW
10391 Stockholm
Jobbnummer 1451957
Observera att sista ansökningsdag har passerat.