Ekonomiassistent med receptionsansvar
KFX HR-partner Skandinavien AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos KFX HR-partner Skandinavien AB i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Kungsbacka,
Stenungsund eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2023-06-29Om tjänstenHar du några års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent? Trivs du med att arbeta med service och bemöta människor? Nu söker vi en ekonomiassistent med kombinerat receptionsansvar till vår kund i centrala Göteborg.
Du kommer att bli anställd hos oss på KFX HR-partner men arbeta ute hos vår kund. Goda chanser finns till direktanställning hos kunden på sikt.
Om företagetKFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.
Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör.
Dina arbetsuppgifterI tjänsten som ekonomiassistent kommer du att vara en del av redovisningsavdelningen. Tjänsten innefattar administrativa arbetsuppgifter såsom hantering av leverantörsfakturor, leverantörsreskontra, förbereda och skicka bankbetalningar samt andra förekommande arbetsuppgifter inom avdelningen. Du kommer att arbeta i nära samarbete med dina kollegor på avdelningen.
En del av tjänsten innefattar också receptionsarbete där du kommer att ha ett övergripande ansvar över receptionen. Du kommer att ansvarar för dagliga rutiner på kontoret, såsom posthantering, inköp av kontorsmaterial och catering, bemöta besökare samt övriga administrativa uppgifter.
KvalifikationerVi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Tjänsten som ekonomiassistent med receptionsansvar är en bred roll vilket ställer krav på att du är flexibel, ansvarstagande och trivs med varierande arbetsuppgifter. Du ska ha ett intresse för ekonomi, och vilja utvecklas i rollen på företaget. Du ska även ha ett genuint intresse för service och bemötande och trivas i en roll där du kombinerar ekonomiarbete med servicedelen i receptionen. Tanken är att tjänsten ska övergå i anställning hos kunden och därför är det viktigt att du ser en långsiktighet i tjänsten.
Vi ser att du studerat ekonomi på gymnasial- eller högskolenivå, kombinerat med några års arbetserfarenhet som ekonomiassistent eller motsvarande. Du kommer att få en gedigen upplärning på plats, det viktigaste är intresset för ekonomi, service och viljan att lära sig.
Vi söker dig som kan svenska flytande och känner dig trygg med det engelska språket. Självklart är du en god användare av Officepaketet och har gärna arbetat med ekonomi-eller affärssystem tidigare.
Övrig informationStart omgående. Tjänsten är på heltid och belagd under kontorstid.
Tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt, vilket betyder att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
För närmare information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sofia Brännerud på 031-711 98 00.
Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-07-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare KFX HR-partner Skandinavien AB (org.nr 556658-2143)
Arbetsplats KFX HR-partner Stockholm
Jobbnummer 7925056
Observera att sista ansökningsdag har passerat.