Ekonomiassistent med noggrannhet och flexibilitet!

SJR AB Göteborg / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR AB Göteborg i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Öckerö eller i hela Sverige

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på Nasdaq OMX First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Ekonomiassistent med erfarenhet sökes till föränderlig och trevlig miljö!

Vad innebär rollen och vem söker vi?
I den här rollen arbetar du främst leverantörsreskontra men även kundreskontra, enklare bokföring och avstämningar. Du arbetar med olika valutor varför sådan erfarenhet är meriterande men inte det viktigaste. Du är del av ett team med nära samarbete och en trevlig miljö i fräscha lokaler i Mölndal.  

En lämplig bakgrund i övrigt är någon form av ekonomisk utbildning samt några års erfarenhet främst av leverantörsreskontra men även gärna kundreskontra. Det finns utrymme att vara behjälplig inom övriga ekonomiområden på ekonomiavdelningen bestående av fyra personer.  

Som person är av vikt att du är mycket noggrann, att du är social, att du vågar lyfta frågor och att du har god samarbetsförmåga. Det är också av vikt att du vid behov har lätt att prioritera om i ditt arbete. Grundläggande kunskaper i Excel krävs och om du arbetat i Jeevs är det meriterande men inte ett krav. Engelska kontakter ingår i rollen vilket förutsätter att du har grundläggande kunskaper och därmed inte räds att ta samtal eller mailkonversationer på engelska.  

Ytterligare information om uppdraget
Uppdraget är på heltid med start i mitten av augusti. Du kommer fungera som vår SJR-konsult och inta den här rollen under cirka ett år då ordinarie personal är föräldraledig.

Din ansökan
Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Karin Fors på 031-333 54 75. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka oss din ansökan.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

Publiceringsdatum
2014-05-23

Arbetstider och omfattning
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-06-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karin Fors +46 031 333 54 75

Företag
SJR AB Göteborg

Adress
SJR AB Göteborg
Kungsgatan 48B
41115 Göteborg

Kontorsadress
Kungsgatan 48B

Jobbnummer
1887104

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR AB Göteborg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR AB Göteborg: