Ekonomiassistent med med fokus på kundreskontra
Verdis AB / Ekonomiassistentjobb / Upplands Väsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Upplands Väsby,
Sollentuna,
Täby,
Upplands-Bro,
Vallentuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Verdis AB i Upplands Väsby,
Täby,
Vallentuna,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Verdis är en av Sveriges ledande privata aktörer inom insamling och transport av källsorterat hushållsavfall från kommuner och kommunala bolag. Med över 500 medarbetare och 300 fordon i daglig drift når vi ut till ca 1 500 000 invånare i omkring 25 kommuner. Vi är en del av Verdis Nordic; en hållbarhetsinriktad koncern som erbjuder miljötjänster inom Norge, Danmark, Finland och Sverige.
Publiceringsdatum2024-01-22Om företagetVerdis är en ledande aktör inom avfallsbranschen och vi ansvarar för att leverera högkvalitativa tjänster till våra uppdragsgivare.
Vi är stolta över vårt engagemang för att upprätthålla miljövänliga lösningar och effektivt hantera avfall. För att säkerställa att våra faktureringsprocesser och kundreskontra är av hög kvalitet, söker vi nu en kompetent ekonomiassistent med fokus på att hantera slutkundsfakturering.
Dina arbetsuppgifterI rollen som ekonomiassistent hos oss kommer du att ha ansvaret för att säkra kvalitet och korrekthet i vår kundreskontra och på så vis se till så att våra betalningar bokförs korrekt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter i befattningen är:
- Fakturering
- Kreditering/korrigering av fakturor
- Dagliga avstämningar för att säkerställa noggrannhet i våra transaktioner
- Hantering av påminnelser och inkassoförfaranden
- Kontakt med kunder angående ekonomiska ärenden, särskilt i frågor som rör krediteringar och återbetalningar
- Registrering av e-fakturor, autogiro och EDI
- Administration i vårt verksamhets- och kundreskontrasystem, Thor
Vidare kommer du att ta ut betalningsunderlag och rapporter samt hålla regelbundna avstämningar med våra huvudsakliga uppdragsgivare, Danderyd kommun respektive Täby kommun. För att lyckas i rollen krävs det att du har tidigare erfarenhet av arbete med kundreskontra och enklare bokföring/avstämning samt erfarenhet av att hantera påminnelser och inkassoärenden.
Rollen som ekonomiassistent med fokus på kundreskontra är en ny funktion i bolaget, och du förväntas därför att bidra till att upprätthålla och implementera nya arbetsrutiner, när det behövs.
För att trivas i rollen tror vi att du är:
- Vetgirig, driven och strävar efter att utveckla dina kunskaper
- Ansvarstagande och självgående, särskilt när det gäller hantering av betalningar och ekonomiska processer
- Stresstålig
- Analytisk och nyfiken på din omgivning
- Prestigelös
I övrigt har du som lägst gymnasiekompetens och gärna någon form av utbildning inom ekonomi.
Har du erfarenhet av kundreskontra och vill vara en viktig del av vår verksamhet? Ansök idag! Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Ansökan sker via vår hemsida,
https://www.verdis.se/sv/arbeta-hos-oss/. Vi tar inte emot ansökningar via e-post, men har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta
ansokan@verdis.se.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-03-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/6".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Verdis AB (org.nr 556749-8026)
Arbetsplats Vällsta
Jobbnummer 8410572
Observera att sista ansökningsdag har passerat.