Ekonomiassistent med lönehantering till StrongPoint

Vega HR AB / Ekonomiassistentjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vega HR AB i Mölndal, Göteborg, Härryda, Kungsbacka, Lerum eller i hela Sverige

HUVUDSAKLIGA ANSVARSOMRÅDEN SOM EKONOMIASSISTENT:
Som ekonomiassistent arbetar du i ett team med 4 personer och du rapporterar till företagets redovisningschef för Sverige. Du kommer bland annat att arbeta med:

• Kund- och leverantörsreskontra
• Löpande bokföring och månadsavstämningar i affärssystemet Jeeves
• Delaktig i arbetet med årsbokslut
• Löneberedning och hantering i lönesystemet AGDA

Till vår uppdragsgivare, StrongPoint AB, söker vi en duktig ekonomiassistent som gärna har arbetat inom en liknande befattning på en ekonomiavdelning eller redovisningsbyrå. Du kommer till en attraktiv arbetsgivare och ett globalt tillväxtföretag. Tjänsten är tillsvidare med 6 månaders provanställning och kan tillträdas omgående. Placeringen är på StrongPoint AB:s huvudkontor i Mölndal. Ansök redan idag för omgående tillträde och vi arbetar med löpande urval!

DINA EGENSKAPER:
Som ekonomiassistent är det viktigt att du är noggrann, strukturerad och stresstålig. Du är initiativrik, villig att lära dig nya saker och van att hantera snabba förändringar. Du är prestigelös och har mycket lätt för att samarbeta med olika kollegor och personligheter. Du har lätt för att se helheter och samband och kan ta ansvar så ditt arbete levererar högsta kvalitet. Du trivs i ett högt tempo och är van att arbeta både självständigt och i grupp. Du är socialt begåvad och har hjärtat på rätt ställe då du kommer att samarbeta med entusiastiska och duktiga medarbetare som vill ha roligt på sitt arbete.

DINA KVALIFIKATIONER:
Ekonomisk eftergymnasial utbildning, gärna relevant KY-utbildning eller motsvarande.
Du kanske har praktiserat eller arbetat extra som ekonomi/redovisningsassistent på någon redovisningsbyrå eller ekonomiavdelning.
Har du erfarenhet av affärssystemet Jeeves lönesystemet AGDA är det meriterande
Goda kunskaper i Excel.
Goda kunskaper i engelska i både tal och skrift.

Om STRONGPOINT:
StrongPoint förändrar sättet som butiker gör affärer. Det gör man genom att leverera integrerade och innovativa lösningar på detaljhandlarnas villkor. StrongPoint erbjuder även sina kunder omfattande erfarenhet, råd och stöd för alla sina lösningar vilket hjälper kunden att öka sin produktivitet och förbättra sina kunders shoppingupplevelse.

StrongPoint är en global koncern som erbjuder en mångsidig och marknadsledande produkt- och tjänsteportfölj för främst detaljhandeln och dagligvarukedjor i Europa. Koncernens utbud organiseras i tre områden: Detaljhandel, Etiketter och Kontantsäkerhet. Koncernens ägarbolag, StrongPoint ASA är börsnoterat på Oslobörsen och totalt är man ca 570 anställda. Koncernen har sitt huvudkontor i Norge och kontor på flera platser i Sverige, bl a i Mölndal, Kista och Grums. Mer information om StrongPoint finner du på www.strongpoint.se och www.strongpoint.com

Varaktighet, arbetstid
Tjänsten är tillsvidare med 6 månaders provanställning och kan tillträdas omgående.

Publiceringsdatum
2018-04-06

Ersättning
Du får en bra introduktion där du får lära dig mycket på plats. Marknadsmässiga anställnings- och lönevillkor erbjuds.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-25
Ange följande referens när du ansöker: EKONOMIASSISTENT
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anette Norling anette.norling@vegahr.se 0317017710

Företag
Vega HR AB

Adress
Vega HR AB
Box 9209
40095 Göteborg

Kontorsadress
Varpmossevägen 6

Jobbnummer
4066770

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vega HR AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vega HR AB: