Ekonomiassistent med laganda och nyfikenhet!

SJR AB Göteborg / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR AB Göteborg i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Öckerö eller i hela Sverige

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på Nasdaq OMX First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Vad innebär rollen?
I den här rollen kommer du främst att arbeta med vår kunds leverantörsreskontra. Arbetet omfattar scanning, kontering, registrering, betalning och att lägga upp nya leverantörer. Även kundreskontra ingår till viss del. Beroende på din erfarenhet kan tjänsten även komma att omfatta andra ekonomiuppgifter som exempelvis avstämningar och momsrapportering. För rätt person och rätt nyfikenhet finns således möjligheter att arbeta bredare!

Vem söker vi?
En lämplig bakgrund är att vara gymnasieekonom med ett eller ett par års erfarenhet av främst leverantörsreskontra alternativt att ha arbetat i flera år med liknande arbetsuppgifter. Viktigt är också att du trivs med dessa arbetsuppgifter och därmed är öppen för en sådan roll långsiktigt. Avsikten är anställning hos vår kund efter en period om cirka sex månader som SJR-konsult.

Som person är av stor vikt att du är en person som trivs med att arbeta i team. Noggrannhet, flexibilitet och kommunikation är övriga viktiga delar som värdesätts. Om du dessutom är en person som gärna ger förslag på nya sätt att arbeta tror vi att du kommer trivas bra i den här rollen. Grundläggande kunskaper i Excel samt erfarenhet av något affärssystem krävs. Att ha goda kunskaper i engelska i tal och skrift är också av vikt - i den här rollen handlar det om att göra sig förstådd.  

Övrigt om uppdraget
Uppdraget är på heltid med start omgående. Arbetsplatsen finns på Hisingen.

Din ansökan
Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Karin Fors på 031-333 54 75. Urval och intervjuer sker löpande.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

Publiceringsdatum
2014-05-23

Arbetstider och omfattning
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-06-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karin Fors +46 031 333 54 75

Företag
SJR AB Göteborg

Adress
SJR AB Göteborg
Kungsgatan 48B
41115 Göteborg

Kontorsadress
Kungsgatan 48B

Jobbnummer
1887035

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR AB Göteborg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR AB Göteborg: