Ekonomiassistent med kunskap i Agresso

Perido Skills AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Är du en initiativtagande och strukturerad ekonomiassistent på jakt efter en ny spännande utmaning? Vill du arbeta på en myndighet där du får ta mycket eget ansvar och arbeta självständigt med kund- och leverantörsreskontra? Då är det här tjänsten för dig!

Publiceringsdatum
2016-04-27

Beskrivning
Perido söker en ekonomiassistent till vår kund, en myndighet med placering i centrala Stockholm.

I rollen som ekonomiassistent tillhör du ekonomi- och controllerenheten på myndigheten. Dina arbetsuppgifter innebär att hantera in- och utbetalningar samt att sköta den löpande hanteringen av kund- och leverantörsfakturor. Du kommer exempelvis att få arbeta med:

• Löpande fakturering
• Utskrift av kontoutdrag och inläsning av filer
• Löpande utredning av inbetalningar
• Inläsning av filer i Agresso
• Distribuering av fakturor som inte hamnar rätt i flödet
• Hantering av påminnelser

Till den här tjänsten söker vi dig som har goda kunskaper i Agresso och några års erfarenhet av att arbeta med liknande uppgifter. Vi tror att du är trygg i dig själv, tycker om att ta ansvar samt är van med att hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt. Dessutom ser vi gärna att du är ordningsam, lösningsorienterad och har en god analytisk förmåga.

Låter det här som ett uppdrag för dig? Varmt välkommen med din ansökan!

Kravprofil för detta jobb
• Tre års relevant arbetslivserfarenhet och högskoleutbildning inom ekonomi (eller likvärdig inom yrkeshögskola) eller fem års relevant arbetslivserfarenhet och gymnasiekompetens
• Goda kunskaper i Microsoft Office-paketet
• Goda kunskaper i Agresso
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska

Meriterande

• Kunskaper i Visma Procedo

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag. Tillträde 1 juni. Uppdragstiden är t.o.m. 31 oktober.

Så ansöker du
Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 13503TL i ärenderaden.

På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl ( fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Referensnummer för detta jobb
13503TL

Perido

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.

Kontaktuppgifter för detta jobb
E-post ansökan: rekrytering@perido.se

Övriga frågor: fraga@perido.se

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: 13503
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@perido.se

Företag
Perido Skills AB

Adress
Perido Skills AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress: rekrytering@perido.se

Jobbnummer
2811535

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido Skills AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido Skills AB: