Ekonomiassistent med kontorsansvar till TU

Avanzera AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vårt uppdrag:
I samarbete med Avanzera rekryterar TU, branschorganisationen Tidningsutgivarna, nu en ekonomiassistent med kontorsansvar. Då bolagets nuvarande ekonomiassistent ska gå i pension till sommaren är vi nu på jakt efter en ny kollega! Vi letar efter dig som har erfarenhet av att arbeta med ekonomi och reskontraarbete på en ekonomiavdelning och som brinner för att ge service. Du kommer att bli en del av en mindre organisation där du får möjlighet att arbeta i en varierande roll i en spännande bransch. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Placering: Kungsgatan 62 i Stockholm.

TU är mediehusens branschorganisation. TU försvarar den svenska tryck- och yttrandefriheten och påverkar politiker och allmänhet i frågor som är av avgörande betydelse för mediebranschen - och därmed för vår demokrati. Läs gärna mer om TU på www.tu.se


Arbetsuppgifter:
Du kommer främst att arbeta nära företagets administrativa chef men även mot och med andra kollegor. I rollen som ekonomiassistent med kontorsansvar kommer du att ha en bred roll som i stora drag innefattar:

• Ansvar för kund- och leverantörsreskontra

• Löpande bokföring

• Avstämning av resultat- och balansräkning

• Löpande betalning av fakturor, skatter mm

• Lönehantering för ca 15 anställda

• Administrativa arbetsuppgifter såsom inköp, mötes- och eventkoordinering, arkivering mm.


Din bakgrund:
Till denna tjänst söker vi dig som har erfarenhet från arbete på en ekonomiavdelning med traditionella arbetsuppgifter såsom bokföring, reskontra och avstämningar. Har du även erfarenhet av löneprocessen är det meriterande. Du har en administrativ ådra och ett mycket gott siffer- och ordningssinne. Du trivs att arbeta ihop med andra och är en social och utåtriktad person. Det kommer att krävas att du har god struktur för att kunna parera mellan arbetsuppgifterna. Då organisationen är relativt liten är det viktigt att du har en prestigelös inställning till att ta dig an uppgifter såväl högt som lågt.

Tjänsten är tänkt att starta i början av maj. För mer information är du hjärtligt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på Avanzera, Iren Sayar 070-090 54 92 eller iren.sayar@avanzera.se.

Varmt välkommen med din ansökan!


Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2019-02-14

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-12
Ange följande referens när du ansöker: 1165
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Iren Sayar iren.sayar@avanzera.se 0700-905 492

Företag
Avanzera AB

Adress
Avanzera AB
Box 853
10137 Stockholm

Kontorsadress
Box 853

Jobbnummer
4613567

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera AB: