Ekonomiassistent med kontorsansvar
KFX HR-partner Skandinavien AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2025-04-25
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos KFX HR-partner Skandinavien AB i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Kungsbacka,
Stenungsund eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2025-04-25Om tjänstenHar du erfarenhet av arbete som ekonomiassistent? Trivs du med att arbeta med service i en koordinerande roll? Nu söker vi en ekonomiassistent med kombinerat kontorsansvar till vår kund i centrala Göteborg.
Du kommer att bli anställd hos oss på KFX HR-partner men arbeta ute hos vår kund. Goda chanser finns till direktanställning hos kunden på sikt.
Om företagetKFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.
Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör.
Dina arbetsuppgifterI tjänsten som ekonomiassistent kommer du att vara en del av ekonomiavdelningen och arbeta med enklare ekonomiuppgifter såsom bokföring, leverantörsuppföljning och andra förekommande arbetsuppgifter inom avdelningen.
En del av tjänsten innefattar också kontorsansvar där du kommer att ha ett övergripande ansvar över kontorets trivsel och miljö. Du kommer att ansvarar för dagliga rutiner på kontoret, såsom posthantering, inköp av kontorsmaterial och catering, ordna gemensamma frukostar och mindre event samt bemöta besökare.
KvalifikationerVi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Tjänsten som ekonomiassistent med kontorsansvar är en bred roll vilket ställer krav på att du är flexibel, ansvarstagande och trivs med varierande arbetsuppgifter. Du ska ha ett intresse för ekonomi, och vilja utvecklas i rollen på företaget. Du ska även ha ett genuint intresse för service och trivsel och trivas i en roll där du kombinerar ekonomiarbete med servicedelen på kontoret. Tanken är att tjänsten ska övergå i anställning hos kunden och därför är det viktigt att du ser en långsiktighet i tjänsten.
Vi ser att du studerat ekonomi på gymnasial- eller högskolenivå, alternativt har arbetserfarenhet som ekonomiassistent med motsvarande arbetsuppgifter. Du bör även ha god kännedom och vana av Excel.
Vi söker dig som kan svenska flytande och känner dig trygg med det engelska språket. Självklart är du en god användare av Officepaketet och har gärna arbetat med ekonomi-eller affärssystem tidigare.
Övrig informationStart omgående, alternativt efter sommaren 2025. Tjänstens är inledningsvis på deltid på ca 70% och vi kommer gemensamt överens om exakta omfattning innan start, beroende på dina preferenser.
Tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt, vilket betyder att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
För närmare information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Ida Vey på
Ida.vey@kfx.se.
Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-05-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare KFX HR-partner Skandinavien AB (org.nr 556658-2143)
Arbetsplats KFX HR-partner
Jobbnummer 9304546